۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
 دولت پای دلالان را به بازار تراکتور باز کرد
رئیس هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی:

دولت پای دلالان را به بازار تراکتور باز کرد

نامی، رئیس هیات‌ مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: از سال گذشته دولت به بهانه عدالت در توزیع به بحث بازار تراکتور ورود کرد که این امور موجب بهم ریختگی این بازار شد.

به گزارش بازار، حمیدرضا نامی، رئیس هیات ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورز گفت: شرکت تراکتور سازی ایران تبریز با توان تولید ۹۵ درصدی نیاز کشور مشغول می باشد و کشاورزان ما تا سال گذشته هیچ مشکلی در تهیه این محصول نداشته و با ثبت نام در سامانه اقدام به خرید می نمودند که در صورت عدم نیاز در بازار با اختلاف قیمت ۵ درصدی به فروش می رسانید.

وی ادامه داد: نرخ گذاری قیمت تراکتور طبق قانون بر اساس تعادل بازار و رضایت بین خریدار و فروشنده تعیین می شود و این امر نیز بر عهده سازمان حمایت کننده از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

وی افزود: از سال گذشته و بدون هیچ اشکالی در این حوزه، وزارت جهاد کشاورزی به بهانه توزیع عالادنه و سهمیه بندی به این بازار ورود کرد که ضمن بهم ریختگی اوضاع، پای دلالان را نیز باز کرد.

حمیدرضا نامی گفت: ساختار وزارت کشاورزی به هیچ عنوان پاسخگو نیست و آمار و اطلاعات معترضان را درست عنوان نکرده و زیر سایه شعار حمایت از کشاورز آنها را دچار مشکل کردند.

وی افزود: از سال گذشته قریب به ۳۰ نامه برای هشدار دلال بازی و واسطه گری به مرکز توزیع مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی ارسال و اعلام خطر نمودیم ولی متاسفانه هیچ بازخوردی دریافت نکردیم.

وی با اشاره به۲ برابرشدن نرخ تراکتور بعد از دخالت دولت گفت: تحریم ها بر تمامی خطوط تولید تاثیر گذاشت ولی در طول ۴۰ سال گذشته در حوزه کشاورزی ما هیچ مشکلی در حوزه تحریم نداشته و بازاری متعادل را تجربه کردیم.

کد خبر: ۶۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha