۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
واردات گوشت به کشور متوقف شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

واردات گوشت به کشور متوقف شود

ارومیه- معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خواستار توقف واردات گوشت و جلوگیری از خروج سرمایه های کشور شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی رضایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مسایل و مکشلات دامداران و کشاورزان سلماس با تاکید بر اینکه از خروج چندین میلیون دلار ارز از کشور برای واردات گوشت قرمز جلوگیری شود، افزود: با وجود تحریم و توطئه های دشمنان برای جنگ اقتصادی در ماه های اخیر ثبات خوبی در بخش تامین پروتئین کشور داریم.

وی با اشاره به تولید دومیلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ و۹۰۰هزارتن گوشت قرمزدر کشور طی سالجاری عنوان کرد: با وجود نوسانات تولید مواد پروتئینی در کشور مشکلی خاصی در حال حاضر نداریم و مواد پروتئینی به راحتی در سرسفره مردم وجود دارد و یافت می شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سه راهبرد اصلی در سیاست گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها، گفت: ارتقا کمی و کیفی تولیدات، اصلاح ساختار فضای کسب و کار و بهبود بهره‌وری و اقتصادی کردن تولیدات دامی در حال پیگیری و اجرا است.

رضایی با بیان اینکه شاهد رشد ۱۷ درصد تولید گوشت طیور در دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بوده‌ایم، گفت: گوشت طیور به عنوان ارزان‌ترین منبع پروتئین در دسترس مردم، سال گذشته به میزان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد که رکوردی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه فشارهای سنگینی با تحریم های ظالمانه در حوزه های اقتصادی به کشور وارد می شود، گفت: تلاش دشمنان از تحریم های اقتصادی ایجاد قحطی و مشکلات معیشتی برای مردم کشورمان است اما به خوبی توانستیم تاکنون این موضوع را مدیریت کنیم.

رضایی با بیان اینکه با وجود مشکلات زیاد و نوسانات هم اکنون ارزان ترین پروتئین سر سفره مردم است، اضافه کرد: با تمامی مشکلات و تحریم ها درحوزه دامداری و کشاورزی، ایستادگی مردم ومقاومت فعالان حوزه دام وکشاورزی باعث شد تا نقشه های شوم برای ایجاد قحطی درکشور ناکام بماند.

معاون  بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی درادامه گفت: مطالبات مطرح شده توسط مسئولین در حوزه دام و کشاورزی را حتما از مسئولان استان و وزارت پیگیری خواهیم کرد تازمینه برای فعالیت بهتر و راحت ترو نیز شکوفایی دامپروری و کشاورزی شهرستان فراهم کنیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بروزرسانی و استفاده از روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی افزود: حمایت ما از دامداران سنتی به صورت توانمندسازی خواهد بود تا با ترویج نژادهای مقرون بصرفه زمینه رشد و صنعتی سازی آنها را فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز احیا مرغ لاین در سال جاری، افزود: با دستور و پیگیری وزیر جهاد کشاورزی، برنامه ملی مرغ لاین راه‌اندازی شده است و بر این اساس ۵۰ درصد از اجداد مورد نیاز کشور که وارداتی بوده تا پایان سال در داخل کشور تولید می‌شود.

کد خبر: ۶۵٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha