۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
تنها ۲۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه محقق شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تنها ۲۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه محقق شد

ارومیه- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تحقق تنها ۲۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی در حوزه احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی مراد اکبری ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مسایل مشکلات و چالش های بخش کشاورزی در شهرستان میاندوآب اظهارکرد: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه باید سالانه هشت درصد از منابع آب بخش کشاورزی استان صرفه جویی و برای احیای دریاچه صرف شود.

وی با بیان اینکه تحقق این هدف با الزام اجرای طرح هایی چون آب و خاک، ترویج، باغبانی، جنگل، مرتع و تهیه طرح کاداستر بخش کشاورزی در استان از آغاز اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح ها پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اکبری با بیان اینکه از اعتبارات مصوب در این بخش تاکنون ۲۳ درصد معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان محقق و تخصیص یافته است، بیان کرد: با توجه به تخصیص کم اعتبارات شایسته نیست فشار مضاعفی برای صرفه جویی آب به بخش کشاورزی وارد شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان استان تولید در بخش کشاورزی ۱۴ درصد افزایش یافته است، گفت: تحقق صرفه جویی هشت درصدی سالانه در بخش کشاورزی نیازمند تخصیص کامل اعتبارات است و بارها این گلایه را به ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرده ایم.

۴۵ روستای میاندوآب در آستانه مهاجرت قرار دارند
نماینده مردم میاندوآب و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با گلایه از بی توجهی مسئولان کشوری و استانی به مسایل و مشکلات معیشتی و کشاورزی شهرستان میاندوآب افزود: اگر نیازهای اولیه یک کشاورز در یک روستا تامین نشود چاره ای جز مهاجرت ندارد و امروز بیشتر روستائیان این شهرستان از سرناچاری مجبور به مهاجرت هستند.

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه منابع آبی این شهرستان به اسم احیای دریاچه ارومیه و سایر فعالیت ها به استانها و شهرستانهای دیگری هدایت می شود، افزود: این در حالی است که مردم شهرستان میاندوآب برای توسعه نیاز به همین منابع آبی دارند.

وی با بیان اینکه منابع آبی شهرستان میاندوآب صرف آبادانی سایر مناطق می شود، اضافه کرد: حق آبه بخش کشاورزی، شرب و حتی احشام در این شهرستان با توجه ظرفیت و منابع آبی خوب در شهرستان رایگان باشد در حالی که منابع آبی شهرستان به مناطق دیگری هدایت می شود و مردم هزینه زیادی برای تامین حق آب پرداخت می کنند که این روا نیست.

عیسی زاده با بیان اینکه در حال حاضر۴۵ روستای این شهرستان در بخش باروق و چهاربخش این شهرستان در حال مهاجرت هستند، عنوان کرد: در حال حاضر برخی از روستاهای این شهرستان با وجود همجواری با پتروشیمی میاندوآب با مشکلات زیادی مواجه هستند و هیچ سودی از این پتروشیمی عاید مردم منطقه می شود.

کد خبر: ۶۵٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha