۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
تهیه فوری واکسن کرونا در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا
رئیس کمیته امنیتی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد

تهیه فوری واکسن کرونا در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا

ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی مدیریت بیماری کرونا گفت: نباید در جامعه نسبت به بیماری عادی انگاری پیش آید و تا ریشه کن شدن بیماری کرونا محدودیت‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در نشست امروز کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، استاندار تهران و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید از فرصت امروز برای مدیریت موثرتر بیماری کرونا نهایت استفاده را داشته باشیم و اجازه ندهیم در اثر اهمال کاری بیماری دوباره در کشور شیوع و اوج گیرد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در نظر داشته باشیم که امروز با همکاری مردم از روزانه ۴۰۰ فوتی و بالای ۱۰ هزار بستری به رقمی در حدود ۱۰۰ فوتی و بستری بسیار پایین رسیدیم و این موفقیت را باید تا مهار و ریشه کن شدن کامل بیماری استمرار دهیم.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وضعیت شهرهای کشور به لحاظ قرمز، زرد و نارنجی، گفت: خوشبختانه امروز شهرهای نارنجی هم در حال تبدیل شدن به شهرهای زرد است و در صورت رعایت کامل طرح جامع هوشمند به زودی شاهد تغییر وضعیت شهرها خواهیم بود.

وی افزود: طبق آخرین آمارها ۴۰۱ شهر کشور در وضعیت زرد و ۴۳ شهر هم در شرایط نارنجی قرار دارد که سیاست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تبدیل شهرهای نارنجی به زرد و زرد و به سفید است.
ذوالفقاری ادامه داد: تجربه به ما نشان داده که موفقیت با همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها بدست می‌آید و مهم‌تر از همه اینکه نباید در جامعه عادی انگاری پیش آید.

وی در این خصوص یادآور شد: یکی از نگرانی‌ها امروز همین حس عادی انگاری است و اینکه با کاهش محدودیت دوباره بیماری شیوع یابد.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: باید رویکردی تعادلی در پیش گرفته شود و همان طور که از اسم طرح مشخص است که جنبه هوشمند دارد باید متناسب با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور، طرح به روز رسانی شود.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه باید تا همه گیر شدن واکسن محدودیت‌ها به شکل هوشمند در کشور ادامه یابد؛ گفت: امروز مساله تهیه واکسن به اولویت برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا تبدیل شده است و البته باید با به کارگیری مکانیسم‌های هوشمند محدودیت‌ها این امکان را فراهم سازیم که تا قبل از رسیدن واکسن، بیماری در کشوربه مرحله مهار برسد.

کد خبر: ۶۵٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha