۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
نوسازی تاکسی‌های فرسوده از تسهیلات شهرداری صورت می‌گیرد
شهردار تهران:

نوسازی تاکسی‌های فرسوده از تسهیلات شهرداری صورت می‌گیرد

حناچی، شهردار تهران گفت: در حال حاضر نوسازی تاکسی‌های فرسوده از طریق تسهیلات خود شهرداری در حال انجام است و در این زمینه بودجه مان محدود است.

به گزارش بازار، پیروز حناچی در حاشیه مراسم آغاز ساخت یادمان سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان در جمع خبرنگاران افزود: اگر نوسازی تاکسی‌های فرسوده پشتیبانی نشود، مشکلات زیادی در بر دارد و از آنجایی که تسهیلات شهرداری و بودجه مان محدود است، نمی‌توانیم شرایط بازپرداخت تسهیلات را کم کنیم و در حال حاضر از سپرده‌های خودمان برای نوسازی تاکسی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بقیه حوزه‌ها هم، خط اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل را بعد از دو دهه توقف مجدداً راه اندازی کردیم و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس را با ایران خودرو دیزل قرارداد بستیم. تعدادی از آنان به ناوگان اتوبوس رانی اضافه شده است و ما بقی نیز کمتر از دو ماه آینده به خطوط اتوبوس رانی اضافه می‌شود.

حناچی با اشاره به اعتبارات دولتی افزود: در خصوص اعتبارات دولتی هم از سازمان برنامه و بودجه پیگیریم که به واسطه کرونا دولت اعتباراتی را مصوب کرده است، اما هنوز دریافت نکردیم.

شهردار تهران در پاسخ به نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های شهر، گفت: قرار بود در اتوبوس‌های موجود فیلتر دوده نصب کنیم، ولی در حال حاضر با خریداری اتوبوس‌های جدید این فعالیت صورت نمی‌گیرد چرا که بر روی دستگاه‌های خریداری شده فیلتر نصب است.

علت آلودگی هوا، افزایش SO۲ و سوخت ناقص است
شهردار تهران در پاسخ به آلودگی هوای چند روز اخیر شهر تهران، افزود: در شرایط وارونگی دما معضل آلودگی هوا را حادتر حس می‌کنیم، به خصوص زمانی که سرعت بادهای محلی زیر دو متر برثانیه و میزان آلاینده‌های ثابت هم از وضعیت عادی افزایش یافته باشد جای نگرانی دارد و آن چیزی که الان به صورت جدی اتفاق افتاده، افزایش SO۲ است که علت آن سوخت ناقص در خودروهای شخصی بدون معاینه فنی، خودروهای سنگین و گازوئیلی و همچنین صنایع اگر از سوخت استاندارد مصرف نکنند یا مازوت مصرف کنند تشدید پیدا می‌کنند.

حناچی افزود: اگر صنایع بزرگ مثل نیروگاه‌ها این کار را انجام دهند میزان آلایندگی چند هزار برابر می‌شود و اساساً میزان آن با خودروهای متحرک قابل مقایسه نیست و این موضوعی است که به صورت دائمی پایش می‌شود و در واقع از مرز تصمیمات کشوری هم تبعیت نمی‌کنیم و این گونه نیست که مثلا در استان تهران کنترل کردیم تمام شد، مثلا نیروگاه‌های در غرب تهران همچون استان البرز و قزوین زمانی که آلایندگی دارند از باد غرب به شرق در پایتخت آن را حس می‌کنیم که در همین رابطه پایش‌ها به صورت دائمی صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۶۵٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha