۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
۱۸ طرح تحقیقاتی کشاورزی در آذربایجان غربی رونمایی می شود
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی:

۱۸ طرح تحقیقاتی کشاورزی در آذربایجان غربی رونمایی می شود

ارومیه- سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از رونمایی ۱۸ طرح تحقیقاتی کشاورزی در استان همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

علیمراد سرافرازی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان غربی افزود: همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

وی از رونمایی از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این طرحها شامل مشارکت در معرفی ارقام آفتابگردان زرین و گلسا، ارقام جو آبی نوبهار و آذران، ارقام جو دیم آردا و ماهنشان، ارقام گندم آبی ثنا، حیران، سحر، فرین  امین و تابان، رقم ذرت پایا، رقم چغندرقند کیمیا، ارقام نخود اروم ۱ و ۲، ارقام جدید انگور اسپوتا و ناظمیه است.

سرافرازی عنوان کرد: همچنین از سه عنوان کتاب منتشر شده با عناوین ضایعات برخی محصولات کشاورزی ایران، نکات کلیدی در مدیریت تاکستان و زراعت دانه های روغنی نیز رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه از این طرح های کشاورزی  ۱۲۳ طرح در بخش آب و خاک، چهار طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۸ طرح تحقیقاتی، سه طرح در زیربخش تولیدات گیاهی و همچنین یک طرح شیلاتی به بهره برداری می رسد، افزود: با بهره ‌برداری از طرح‌های یاد شده برای نزدیک ۵۰۰ نفر در سراسر استان به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

سرافرازی با بیان اینکه این استان یکی از قطبهای مهم تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود، به طوری که نزدیک به شش درصد محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، گفت: این استان در تولید سیب، عسل، چغندرقند و از نظر تعداد جمعیت گاومیش رتبه اول کشوری و در تولید سایر محصولات باغی، زراعی ،دامی و شیلاتی نیز رتبه های دوم تا هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در ساعات اولیه بامداد امروز ۹ معاون وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به استان ضمن سفر به  کلیه شهرستانهای استان و دیدار با نمایندگان و فرمانداران و کشاورزان پیشرو، مسائل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی هر شهرستان را بررسی و جهت جمع بندی نهایی و ارائه گزارش به وزیر جهاد کشاورزی اقدام خواهند کرد.

سرافرازی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز بعد از ظهر امروز ۱۵ دی ماه، در آغاز سفری دو روزه، با هدف بررسی وضعیت بخش  کشاورزی این استان و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی  و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان و افتتاح ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی وارد این استان می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی افزود: مسئولان و بسیاری از فعالان این بخش، از مدتها پیش برای حل مشکلات خود و ترسیم چشم انداز پیش رو، در انتظار تحقق این سفر بودند تا نماینده عالی دولت در حوزه کشاورزی از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرد و راهکارهای لازم را ارائه کند.

شرکت معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکلها، شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم  برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

کد خبر: ۶۵٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha