۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
پیگیری آزادسازی مطالبات ایران از طریق گروه‌های دوستی و دیپلماسی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد

پیگیری آزادسازی مطالبات ایران از طریق گروه‌های دوستی و دیپلماسی

عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در قالب گروه‌های دوستی و دیپلماسی پارلمانی پیگیر آزادسازی مطالبات ایران هستند و جلسات مختلفی با سفرای کشورهای مربوطه داشته‌اند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ابوالفضل عمویی، درباره ظرفیت‌های مجلس برای وصول مطالبات ایران از برخی کشورها مانند کره، ژاپن و عراق، گفت: مطالبات جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دیگر جزء بخشی از حقوق ملت ایران است و باید هر چه زودتر آزادسازی شود.  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بلوکه کردن این پول‌ها و پرداخت نکردن به هر بهانه‌ای در واقع اقدامی است که از نظر ایران دوستانه نیست و این کشورها باید حسن دیپلماتیک را رعایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه نظارتی که دارند پیگیر وصول تمام مطالبات ایران از کشورهایی هستند که پول‌های کشور در آن‌ها بلوکه شده است.

عمویی با بیان اینکه مجلس چندین جلسه با وزیر امور خارجه و همچنین با رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با پول‌های بلوکه شده داشته است، بیان کرد: تمامی این ارکان نظام در رابطه با پول‌های بلوکه شده گزارش‌هایی به مجلس ارائه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: انتظار و مطالبه نمایندگان مردم این است که قوه مجریه در پیگیری این موضوع تمام توان خود را به کار گیرد و بهانه‌های آن کشورها مبنی بر تحریم یک جانبه که مبنای حقوقی ندارند را قبول نکنند و پیگیر وصول مطالبات مردم ایران باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و همکاران بنده در گروه‌های دوستی و دیپلماسی پارلمانی این موضوعات را پیگیر هستند و آن اندازه که بنده مطلع هستم جلسات مختلفی با سفرای کشورهای مربوطه نیز برگزار شده است.  

عمویی در پایان با تاکید بر اینکه دولت نیز پیگیر آزادسازی مطالبات ایران است، بیان کرد: انتظار ایران از این کشورها به گونه ای است که اگر برای آینده روابط سیاسی و دوستانه خود نگاه بلندمدتی دارند حتماً باید حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار داده و محفوظ نگه دارند.

کد خبر: ۶۵٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha