۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
۸۰ درصد قطعات کامیون‌سازی تولید داخل است
استاندار اردبیل:

۸۰ درصد قطعات کامیون‌سازی تولید داخل است

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: ۸۰ درصد قطعات کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر تولید داخلی و بومی است.

اکبر بهنام‌جو در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشگین‌شهر در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل و شهرستان مشگین را شاهد بودیم که توفیقات مناسبی در این سفر به دست آمد.

وی تصریح کرد: در گام اول وزیر صمت با حضور در معدن مس و ملیبدن مشگین‌شهر تلاش کرد تا کلنگ احداث اولین کارخانه فرآوری محصولات معدنی را در مشگین‌شهر به زمین بزند که در فاز اول برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال انجام می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: دو پهنه معدنی مهم در مشگین‌شهر وجود دارد که شرکت جلگه‌های آسمانی عملیات اکتشاف و استخراج را شروع کردند و با هدف جلوگیری از خام فروشی، تلاش بر این است تا کارخانه فرآوری و صنایع تبدیلی در این حوزه احداث و زمینه صادرات این محصولات با ارزش افزوده بیشتر فراهم آید.

بهنام‌جو به بازدید وزیر صمت از کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذار این پروژه زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر از جوانان منطقه را در این مجموعه فراهم کرده که با افزوده شدن اشتغال قبلی به تعداد ۱۵۰ نفر، در مجموع در این کارخانه هم اکنون ۴۵۰ نفر نیروی انسانی منطقه فعالیت مؤثری را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در نشستی که وزیر صمت با مدیریت این کارخانه داشت، قرار شد با هدف تأمین زنجیره قطعات این کارخانه، نشستی را شنبه هفته آینده با حضور معاون وزیر صمت در تهران داشته باشیم تا با همکاری قطعه‌سازان نیاز این کارخانه به صورت داخلی تأمین شود.

بهنام‌جو اضافه کرد: در این مجموعه اکثر قالب‌ها و قطعات به صورت بومی و داخلی تولید و تأمین می‌شود که امیدواریم تأمین ۲۰ درصد باقی‌مانده قطعات نیز با سرعت و پشتیبانی وزارت صمت به خوبی انجام شود.

وی از احداث کارخانه ذوب آهن در مشگین‌شهر با علاقمندی سرمایه‌گذار برای حضور در این منطقه خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با توجه به وجود معادن غنی در مشگین‌شهر زمینه احداث کارخانه ذوب آهن با برند خاص در این شهرستان انجام شود که صدور مجوزها قطعا با سرعت و قوت انجام خواهد شد.

بهنام‌جو ادامه داد: ما در خدمت سرمایه‌گذاران در این منطقه هستیم تا در کنار توسعه گردشگری، کشاورزی و باغداری در مشگین‌شهر، توسعه صنعت نیز به شایستگی اتفاق بیفتد.

استاندار اردبیل به ضرب‌العجل سه ماهه واگذاری معادن غیرفعال و راکد به سرمایه‌گذاران جدید نیز اشاره کرد و گفت: با تصمیم هیئت دولت قرار است در مدت سه ماه معادن راکد و تعطیل شده احصا شده تا زمینه واگذاری آنها به سرمایه‌گذاران فعال فراهم آید.

بهنام‌جو افزود: در استان اردبیل هر چند تعداد معادن راکد کم است اما تلاشمان بر این است تا براساس این تصمیم ملی معادن راکد به افراد ذیصلاح و شایسته که اهلیت کار را دارند، واگذار شود.

کد خبر: ۶۵٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha