۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
کمبود سیمان در کشور وجود ندارد
وزیر صمت:

کمبود سیمان در کشور وجود ندارد

اردبیل- رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلی در تأمین سیمان در کشور نداریم و افزایش قیمت‌ سیمان در بازار غیرقانونی است.

علیرضا رزم‌حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تولید سالانه بیش از ۹۰ میلیون تن سیمان در کشور ظرفیت کارخانه‌های ماست و ما هیچ مشکلی در تأمین نیاز بازار به ویژه صنعت ساختمان در این بخش نداریم و آمادگی تأمین نیاز به اندازه کافی را داریم.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت در بازار سیمان به هیچ وجه قانونی نیست و قطعا با عوامل افزایش قیمت به ویژه دلال‌بازی در این حوزه باید برخورد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد فعالیت سامانه جامع تجارت گفت: هر چند برخی از دستگاه‌ها با روند کند در ثبت اطلاعات این سامانه مانعی در اجرای این طرح هستند ولی به شایستگی روند شناسنامه‌دار کردن اقلام و کالاهای مختلف و ثبت قانونی آنها در حال انجام است.

رزم‌حسینی افزود: ما از تولیدکنندگان و صاحبان صنوف و تجار خواسته‌ایم تا در قالب سامانه جامع تجارت اطلاعات خود را به ثبت برسانند تا انبار و سرمایه‌های آنها مشمول قانون کالای قاچاق قرار نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید در این زمینه همه نهادها وزارت صمت را کمک کنند تا نسبت به شناسایی و کددار کردن اقلام مختلف اقدامات قانونی انجام شود.

رزم‌حسینی ضرورت حذف قوانین مزاحم رادر حوزه‌های مختلف به ویژه حمایت از سرمایه‌گذاران یادآور شد و اضافه کرد: همه باید در احصا و حذف این قوانین مزاحم ورود پیدا کنند که مجلس و دولت در این زمینه پیشقدم بوده و کارهای خوبی را نیز آغاز کردند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با روان‌سازی کارها در بخش‌های تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران بتوانیم فرصت و زمینه اشتغال را به شایستگی فراهم کنیم.

رزم‌حسینی در مورد تأمین کالاهای اساسی مردم در ایام پایانی سال نیز اظهار کرد: به اندازه کافی مایحتاج مردم تأمین شده و ذخایر کشور نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وزیر صمت تصریح کرد: امیدواریم با یک شرایط مناسب در ایام پایانی سال بتوانیم تعادل مطلوب و معقولی را در بازار ایجاد کرده و از افزایش قیمت‌ها در مایحتاج مردم جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۶۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha