۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
دولت فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را استخدام می‌کند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دولت فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را استخدام می‌کند

اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت مکلف است تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را به استخدام در بیاورد.

به گزارش بازار، سعید اوحدی گفت: در حوزه اشتغال رییس جمهور یک دستوری داد که آن هم اجرایی شدن بند ج ماده ۸۷ از احکام برنامه توسعه ششم است که می‌گوید دولت مکلف است همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را استخدام کند و رییس جمهور گفت این ماده قانونی تا پایان سال ۹۹ باید اجرایی شود. ما همین جا درخواست می‌کنیم تاریخ آزمون اختصاصی این افراد اعلام شود.

رییس بنیاد شهید و ایثارگران گفت: ظرفیت پذیرش کل ۱۲ هزار نفر است و هر تعداد بیش از ۱۲ هزار نفر باقی بماند دولت باید به امور آنان رسیدگی کند.

اوحدی درباره تبدیل وضعیت جامعه امور ایثارگران گفت: یک مصوبه ایجاد شده که ۹۰ درصد آن قابلیت اجرا دارد و ۱۰ درصد آن به خاطر ابهاماتی در خصوص قراردادهای شرکتی است که البته حل خواهد شد.

وی در حوزه درمان خانواده ایثارگران گفت: بنیاد درباره خدمات درمانی که به حق جامعه ایثارگری است، دریغ نکرده است و نباید کوتاهی کند. امروز با پشتبانی برنامه و بوجه ۷ هزار مرکز درمانی تحت پوشش ایثارگران اضافه شده است. حداکثر تا ۴۸ ساعت هزینه درمان ایثاگران باید پرداخت شود و اگر بیش از این زمان ببرد قابل پیگیری است.

اوحدی گفت: ما روز سه شنبه همایش تجلیل فرزندان شهید را داریم، زیرا ۲۱ نفر از فرزندان ایثاگران رتبه دورقمی و ۱۷۸ نفر رتبه سه رقمی خارج از سهمیه کسب کرده‌اند که این نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. همچنین در آزمون دستیار تخصصی پزشکی در کشور از ۱۰ رتبه اول، دو نفرشان از ایثارگران هستند. ۸ درصد عزیزاتی که رتبه دو رقمی بوده‌اند در گروه علوم تجربی و ۴ درصد در گروه هنر از فرزندان ایثارگران بوده‌اند.

وی افزود: امروز از سوی سازمان اقتصادی کوثر ۶ شرکت برتر در بورس عرضه شده است و یکی از این شش شرکت هلدینگ کشاورزی است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال شش شرکت دیگر از کوثر وارد بورس شود.

اوحدی در واکنش به بازداشت مدیران بانک دی گفت: در رسانه گفته شد تعدادی از مدیران بانک دی باز داشت شدند، افراد مدیران ۵، ۶ سال گذشته در بانک دی بودند. هیچ مدیری که سال گذشته و امسال در بانک دی بوده بازداشت نشده است. حتی زیان انباشته ما در بانک دی ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تسهیلات ما در بانک دی ۲۵ درصد رشد داشته، منابع بانک دی ۳۰ درصد افزایش یافته است. امروز سهام بانک دی به عنوان مقاوم‌ترین سهم هست که بازده مناسبی هم دارد. همچنین فردا از ۴۵ گیشه بانک دی رونمایی می‌شود که تا پایان سال به ۶۰ گیشه خواهد رسید. این بانک نخسین بانکی است که از پرداخت و دریافت پول به صورت ۱۰۰ درصد با دستگاه crs انجام می‌شود.

رییس بنیاد شهید در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دانشگاه علمی کاربردی از بنیاد طلب دارد، توضیح داد: ما هنوز حدود هزار میلیار تومان بدهی داریم که دانشگاه‌ها هم جزء آن‌ها هستند و اولویت ما درباره بدهی‌های آموزشی دانشگاه آزاد و موسسه خصوصی بود و امیدواریم بخش عمده‌ای از این بدیهی‌ها را که سنگین هم نیست تسویه کنیم.

وی درباره شهدای سلامت گفت: قرار شد آیین‌نامه‌ای توسط شورایی امنیت ملی و ستاد مقابله با کرونا تعریف شود و مصادق شهدا را تعیین کنند. تا امروز ۲۰۰ پرونده دریافت شده که بیش از ۶۰ پرونده مصادیق شهدای سلامت محرز شده است. با خانواده این ۶۰ شهید تماس گرفته شده است و تحت پوشش هستند و ما تمام تلاش خودمان را برای حمایت از خانواده شهدای سلامت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۹۵ هزار مادر شهد و ۴۵ هزار پدر شهید داریم و یکی از مسائل ما تامین حق پرستاری از این افراد و همسران جانبازان است و توانستیم حق پرستاری را به شکل منطقی جلو ببریم.

رییس بنیاد شهید درباره تحت پوشش قرار دادن شهدای هواپیمای اوکراینی گفت: از ۱۴۸ مسافر ایرانی در هواپیمای اوکراینی تعداد ۱۲۷ پرونده احراز شده و خانواده‌شان موافقت کردند که تحت پوشش بنیاد شهید باشند. از همین جا از افرادی که تشکیل پرونده نداده‌اند می‌خواهیم که تشکیل پرونده دهند.

رییس بنیاد شهید گفت: طلب ما از شهرداری و سایر دستگاه‌ها که طی سنوات گذشته اموال و املاک بنیاد در اختیار آن‌ها بوده به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. کمیسیون وصول مطالبات در بنیاد تشکیل شده کا با رایزنی که با شهردار تهران داشتیم آقای حناچی تاکید کرد از راه مذاکره یا تهاتر بدهی را بپردازند و بدهی شهرداری ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سهام بانک دی بسته شد؟ گفت: شایعه شد که بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک دی مخالفت کرد ه است، این شایعه را تکذیب می‌کنیم و ما این اقدام را برای افزایش امینت انجام داده ایم.

محمود پاکدل معاون تعاون بنیاد شهید هم در این نشست در خصوص شهدای پلاسکو گفت: این‌ها شهدای خدمت هستند و این موضوع در هیات دولت مصوب شده است تا آیین نامه‌ای را تدوین کنند که بر اساس آن خدمات مشخص و ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۶۵٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha