۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
استانداران مصرف سوخت را مدیریت کنند
وزیر کشور:

استانداران مصرف سوخت را مدیریت کنند

رحمانی فضلی، وزیر کشور از استانداران خواست برای پیشگیری از قطع گاز یا برق در فصل زمستان، مصرف سوخت را در استان‌ها در بخش خانگی و صنعتی، مدیریت کنند.

به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور که با حضور وزرای نفت و نیرو و استانداران برگزار شد گفت: در فصل زمستان با سه مسئله آلودگی، موضوع خاموشی برق و کسری سوخت نیروگاه‌ها و منازل، مواجه هستیم.

وی افزود: شاخص آلودگی در کلانشهرها بالاست و این موضوع باعث نگرانی مردم شده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همچنین در بحث خاموشی‌ها در چند استان، خاموشی‌های موردی داشتیم که اگر این موضوع مدیریت نشود احتمال تکرار آن زیاد است.

وی گفت: اگر بین مصارف و منابع، تعادل ایجاد نشود و صرفه‌جویی نکنیم این موضوع می‌تواند موجب خاموشی‌های ناخواسته شود.

وزیر کشور افزود: باید مصرف سوخت در کوتاه مدت کاهش یابد به ویژه در مصرف خانگی که این مصرف رقم بالایی است و بدون همکاری مردم، مصرف بهینه امکان پذیر نیست.

رحمانی فضلی از استانداران خواست بر اساس قانون پاک، مصرف سوخت در استان‌های خود را از جمله در بخش خانگی و صنعتی، مدیریت کنند.

وی گفت: حتما باید ممنوعیت تردد کامیون ها، مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های دودزا و وسایل نقلیه که معاینه فنی و استاندارد ندارند، برقرار شود.

رحمانی فضلی از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نیز خواست که در زمینه پخش برنامه‌های محتوایی برای صرفه جویی در مصرف سوخت با وزارت نیرو و نفت، همکاری کند.

وی با اشاره به مصرف بالای ماینرهای استخراج رمز ارز گفت: فعالیت ماینرهای غیر قانونی حتما باید متوقف شود.

وزیر کشور درباره مصرف مازوت هم گفت: در شرایط خاصی قرار داریم و باید بین اینکه، فعالیت نیروگاه مختل و دچار خاموشی شویم و اینکه شاخص‌های محیط زیست در حد استاندارد رعایت شود، این موضوع را مدیریت کنیم.

رحمانی فضلی افزود: استانداران باید روش‌های مختلف صرفه جویی را به صورت شیوه نامه‌های مدون، اجرا و نظارت کنند تا بتوانیم با کمترین هزینه، از زمستان عبور کنیم.

کد خبر: ۶۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha