۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
نمایشگاه بهاره کرمان لغو شد/ فروش فوق العاده کالاهای اساسی
استاندار کرمان:

نمایشگاه بهاره کرمان لغو شد/ فروش فوق العاده کالاهای اساسی

کرمان - استاندار کرمان با اشاره به لغو نمایشگاه بهاره در کرمان گفت: به منظور مدیریت صحیح کالاهای اساسی، این قبیل کالاها به صورت فروش فوق العاده در چند منطقه شهری عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با اشاره به اینکه قرار بود نمایشگاه بهاره از ۱۶ تا ۲۳ اسفندماه در کرمان برگزار شود، اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو می شود.

وی با اشاره به افزایش حجم خریدهای مردم در ایام پایانی سال ادامه داد: با توجه به نیازهایی که در این ایام وجود دارد کالاهای اساسی مانند شکر، برنج، روغن و گوشت در چند منطقه شهری و فروشگاه‌ها به صورت فروش فوق‌العاده در اختیار مردم قرار می گیرد.

فدایی با تاکید بر لزوم کنترل قیمت کالاهای اساسی در ایام پایانی سال، خواستار تشدید نظارت ها در این زمینه شد و افزود: قرار بود در نمایشگاه بهاره هزار تن شکر عرضه شود که به منظور مدیریت صحیح کالاهای اساسی این میزان شکر به صورت فروش فوق‌العاده از طریق تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های بزرگ توزیع می شود.

استاندار کرمان همچنین در خصوص توزیع هزار تن شکر دارای مجوز توزیع از شرکت غله هم گفت: ۶۰ درصد این میزان شکر بین خانوارها و ۴۰ درصد هم بین صنف و صنعت توزیع می‌شود.

فدایی گفت: در مجموع چهار هزار و ۳۰۰ تن شکر طی ۱۰ روز آینده با قیمت دولتی هر کیلو چهار هزار و ۷۰۰ تومان در استان کرمان برای مصرف کنندگان توزیع می شود.

وی در خصوص تامین میوه شب عید شمال استان کرمان هم بیان کرد: برای این منظور ۶۱۰ تن سیب درختی شب عید وارد کرمان شده است؛ ضمن اینکه ذخیره سازی ۱۳۰ تن پرتقال در سردخانه‌های استان در حال انجام است.

استاندار کرمان سهمیه پرتقال شمال استان کرمان را هزار و ۴۰۰ تن عنوان و ذکر کرد: این میزان پرتقال طی چهار روز آینده تامین می شود.

کد خبر: ۶٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha