۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، علت تشدید آلودگی هوا
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، علت تشدید آلودگی هوا

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: استفاده از سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیر جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته است.

به گزارش بازار، محسن هاشمی در دویست و شصت و یکمین جلسه شورا گفت: باید در مورد تشدید آلودگی هوای تهران تذکری به مسئولان ذیربط داده شود، براساس بررسی‌های کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: استفاده از سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیر جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته و غلظت دی اکسید گوگرد در هوای تهران دو برابر شده است.

وی گفت: متاسفانه مدیریت شهری، اختیار برای ایجاد محدودیت و کنترل آن‌ها ندارد و با وجود درخواست‌ها و تذکرات، هنوز از سوی مسئولان، تصمیم گیری‌های لازم نشده است.

هاشمی افزود: امیدواریم در شرایطی که تلفات کرونا در تهران با موافقت دیرهنگام با محدودیت‌های درخواست شده توسط شورای شهر در یک ماه از ۲۰۰ نفر به ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا به ویژه در بیماران، سالمندان و کودکان جبران نشود.

وی همچنین با اشاره به نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را گرامی می‌داریم، زندگی سراسر مجاهدت و نحوه شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی، ایشان را به یکی از سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور و پیوند دهنده سلایق و دیدگاه‌های متنوع تبدیل کرده است.

محسن هاشمی ادامه داد: صیانت از این سرمایه ملی، وظیفه همه ماست و نباید با رفتارهای سلیقه ای، جناحی و قشری موجب شویم که این سرمایه هزینه منافع سیاسی شخص یا گروهی خاص گردد.

کد خبر: ۶۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha