۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داد

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی

رضوی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی همزمان با افزایش بی رویه مصرف گاز در کشور، خبر داد.

به گزارش بازار، سید حسن رضوی با بیان اینکه در سه ماه گذشته، تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی ۱۰ درصد افزایش داشته افزود: با بروز سرمای زود رس در پاییز و زمستان، میزان مصرف گاز در کشور افزایش داشته و با توجه به اینکه اولویت دولت تامین گاز بخش خانگی و سپس صنایع است نیروگاه‌های برق آبی برای تولید برق نقش خود را به خوبی ایفا کرده و امیدواریم در سه ماه آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمستان امسال، سردتر از سال‌های گذشته خواهد بود گفت: آنچه در این شرایط کمک خواهد کرد صرفه جویی مردم است که این کار سبب حفظ محیط زیست (با توجه به مصرف سوخت فسیلی به جای گاز در نیروگاه‌های حرارتی) و کمک به نیروگاه‌های برق آبی خواهد شد، زیرا تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی محدود است و نهایت افزایش تولید در این واحدها تا ۲۰ درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در صورت همراهی مردم و صرفه جویی در مصرف گاز و برق، هرچقدر هم هوا سرد شود تولید در نیروگاه‌های برق آبی با مشکل مواجه نخواهد شد.

رضوی با اشاره به اینکه بارش‌های امسال بیشتر بصورت برف بوده است افزود: با توجه به تجارب سه سال گذشته در خصوص سیلاب، در شرایط پرآبی و حدی که هم اکنون می‌گذرانیم، برنامه‌های مدیریت مخزن در سدهای بزرگ درحال اجراست و برنامه ریزی‌ها به نحوی بوده است که بتوانیم از نیروگاه‌های برق آبی به نحوه مناسب بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه در آخرین ریزش‌های جوی ۷۵۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سدهای بزرگ مهار شده است گفت: امسال به دلیل ریزش برف، احتمال بروز سیلاب‌های فراتر از نرمال از انتهای اسفند تا پایان اردیبهشت وجود دارد به همین دلیل، هم اکنون ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته رها سازی آب از سدها انجام می‌شود.

کد خبر: ۶۴٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha