۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
اهداء تبلت به دانش آموزان مناطق محروم
توسط مرکز آمار ایران انجام شد

اهداء تبلت به دانش آموزان مناطق محروم

مرکز آمار ایران در راستای عدالت آموزشی به دانش آموزان محروم استان ها، ۵۰۰ تبلت به هر استان اهدا می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، این تبلت‌ها در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سراسر کشور که این روزها با مشکلات آموزش مجازی دست و پنجه نرم می‌کنند و در برخی مناطق کم برخوردار نیز از آموزش مجازی محروم مانده‌اند، به تناسب هر استان ۵۰۰ عدد تبلت اهدا خواهد شد.

جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران در مراسم اهدای تبلت به استان مازندران با بیان اینکه عدالت آموزشی و رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق محروم برای ما بسیار مهم است، گفت: از مدیرکل آموزش وپرورش مازندران و تمامی مدیران کل استان‌ها که به ترتیب این بسته‌ها را دریافت خواهند کرد، می‌خواهم که با دقت این تبلت‌ها را به دانش آموزان محروم برسانند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران نیز در این مراسم گفت: پس از آغاز سال تحصیلی جدید، با جمع آوری آمار، حدود ۴۰هزار دانش‌آموز به این ابزارها دسترسی نداشتند و تاکنون با کمک خیرین حدود ۱۵هزار عدد ملزومات هوشمند تهیه و در بین دانش‌آموزان حائز شرایط توزیع شد که حرکت بزرگی محسوب می‌شود.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای شرایط به دقت مورد بررسی قرار گرفته و اولویت بندی شده‌اند، افزود: نگاه شما به عدالت آموزشی و توجه به دانش‌آموزان نیازمند، بسیار جای تقدیر دارد و مطمئنا این کمک‌ها در سرنوشت فرزندان این مرز و بوم تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین در مراسم اهدای تبلت به آموزش و پرورش استان لرستان، آقای علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از تلاش ماندگار مرکز آمار ایران در همراهی با آموزش و پرورش استان گفت: این تبلت‌ها برای راه اندازی نخستین مدرسه مجازی لرستان در محروم‌ترین مناطق استان به صورت امانی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی هدف از ایجاد نخستین مدرسه مجازی لرستان را ایجاد محیط‌های جدید یاددهی و یادگیری با استفاده از فناوری‌های روز آموزشی و فرصت برابری برای دانش آموزان این مناطق در جهت ارتقای سطح آموزشی و تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد.

گفتنی است؛ ارزش ریالی هر کدام از تبلت‌ها حدود ۷۰میلیون ریال است که در مجموع رقم اهدایی مرکز آمار ایران به هر استان بیش از ۳ تا ۳.۵میلیارد تومان خواهد بود و علاوه بر استان‌های مازندران و لرستان، استان‌های دیگر نیز به ترتیب در روزهای آینده سهم خود را دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۶۴٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha