۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کاهش ۷۰ درصدی فروش کیف در اصفهان/ قیمت‌ها ۱۵۰ درصد افزایش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

کاهش ۷۰ درصدی فروش کیف در اصفهان/ قیمت‌ها ۱۵۰ درصد افزایش یافت

اصفهان- خرم آرائی، رئیس اتحادیه سران اصفهان گفت: فروش کیف در اصفهان به دلیل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و همچنین کاهش مسافرت، با کاهش ۷۰ درصدی روبه ‌رو بوده است.

فلاح خرم آرائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۵۰۰ واحد صنفی در اصفهان در زمینه فروش و تولید کیف اظهار داشت: این واحدهای به صورت کارگاه‌های بزرگ تولید و یا واحدهای تولید و فروش خرد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به فعالان واحدهای صنفی تحت پوشش صنف سراجان وارد کرده است، ابراز داشت: باید توجه داشت که تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، ورزشگاه‌ها و همچنین کاهش مسافرت منجر به کاهش مصرف کیف در اصفهان شد.

رئیس اتحادیه صنف سراجان اصفهان با تاکید بر اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۰ درصدی فروش کیف در اصفهان بوده‌ایم، اضافه کرد: این امر منجر به ایجاد آسیب‌های اقتصادی جدی در واحدهای صنفی سراجی شد.

۲۰ درصد تولیدات سراجان اصفهان کیف زنانه است
وی با بیان اینکه در کنار تولید کیف‌ برای مراکز اعلام شده در بالا حدود ۲۰ درصد از تولیدات سراجان در اصفهان متعلق به کیف زنانه است، افزود: صنف ما تقریبا با صنف‌های هم رسته خودش مانند کفاش‌ها و لباس فروشان آسیب‌های زیادی دیده است.

خرم آرائی  کاهش برگزاری مراسم‌های عروسی و ... را نیز از دیگر دلایل کاهش مصرف کیف زنان در اصفهان اعلام کر د و گفت: البته افزایش قیمت‌ها نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین مواد اولیه کمبودی در اصفهان نداریم، ادامه داد: عمده مشکل ما در این زمینه افزایش قیمت‌ها است به گونه‌ای که قیمت هر متر چرم مصنوعی از ۱۵ هزار تومان در ابتدای سال جاری، امروز به ۴۵ هزار تومان رسیده است و باید توجه داشت که ۸۰ درصد از مواد مصرفی در این صنعت از محل تولیدات پتروشیمی تامین می شود.

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت تولید کیف در اصفهان
رئیس اتحادیه صنف سراجان اصفهان با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید یک کیف و فروش آن به میزان ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، ابراز داشت: اینکه در  صنعت پتروشیمی که تولید داخل نیز هست این میزان افزایش قیمت را داریم برای ما قابل تحمل نیست.

وی در خصوص استفاده واحدهای صنفی سراجان از بسته‌های حمایتی دولت نیز گفت: یکی از این طرح‌ها، وام‌های نیروی انسانی و وام بیکاری بود که در گیرودار قوانین بانکی بسیار سخت به‌دست می‌آید. در صنف سراجان برخی از افرادی که برای وام ثبت‌نام کرده ‌بودند در مرحله آخر پیامکی دال بر اینکه کیف جزو صنایع دستی محسوب می‌شود و وام به آن تعلق نمی‌گیرد دریافت کردند.

خرم آرائی اضافه کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم از صنف سراجان اصفهان کسی وام ۱۲ میلیون تومانی را دریافت نکرد و این در خالی است که هزینه‌های تولید هم بالا رفته و کاهش فروش باعث شده هزینه در گردش تولیدکنندگان به شدت افت کند. 

کد خبر: ۶۴٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha