۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
حمایت از پنبه کاران اصفهان افزایش برداشت «وش» را به دنبال داشت
کارشناس مسائل اقتصاد کشاورزی:

حمایت از پنبه کاران اصفهان افزایش برداشت «وش» را به دنبال داشت

اصفهان - مرتضوی، کارشناس مسائل اقتصاد کشاورزی گفت: حمایت از پنبه کاران استان اصفهان برداشت «وش» این محصول را در سال جاری در پی داشته است.

محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت حدود سه هزار و ۷۰۰ تن «وش» پنبه از مزارع استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه پنبه اصفهان یکی از محصولات باکیفیت در سطح ایران است که بعد از برداشت به کارخانجات اصفهان و قم منتقل می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از پنبه کاران استان اصفهان باعث شده است که برداشت وش این محصول افزایش داشته باشد، ابراز داشت: این موضوع منجر به افزایش قیمت «وش»  نیز شد به گونه ای که این محصول بالاتر از نرخ تضمینی به فروش رسید.

افزایش ۲۰ درصدی برداشت «وش» در استان اصفهان
این کارشناس مسائل اقتصاد کشاورزی با اشاره به اینکه کاشان و آران و بیدگل از جمله قطب های تولید پنبه در استان اصفهان هستند، تصریح کرد: خوشبختانه برداشت این محصول در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کاشان زیر پوشش کاشت پنبه هستند، خاطرنشان کرد: کاشان با برداشت حدود ۷۰۰ تن «وش» پنبه مقام دوم در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

تامین حدود ۸۰ درصدی بذر لازم برای پنبه کاران در سال آینده
مرتضوی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ میلیارد ریال برآورد قیمتی محصول وش برداشت شده از مزارع کاشان است، افزود: متوسط برداشت پنبه در کاشان در هر هکتار حدود ۳۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است که این نشان از پتانسیل بالای کاشان در کاشت و برداشت این محصول است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات و حمایت های انجام شده بیش از ۸۰ درصد بذر لازم برای سال آینده پنبه کاران نیز تامین شده است، گفت: امیدواریم با حمایت های انجام شده شاهد برداشت بیشتری از این محصولات در مزارع سطح استان اصفهان باشیم.

کد خبر: ۶۴٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha