۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در زنجان شاغل می‌شوند/ افزایش صدور مجوز
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در زنجان شاغل می‌شوند/ افزایش صدور مجوز

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از اشتغالزایی برای یک هزار و ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در استان خبر داد.

امیرارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: صنایع دستی یکی از حوزه‌های اشتغالزا در استان زنجان است که در آن می‌توان با اعتبارات به مراتب کمتر در مقایسه با سایر بخش‌ها و رشته‌ها، اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به فعال بودن ۵۰ رشته صنایع دستی در زنجان اظهار کرد ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه‌دوزی از صنایع دستی بومی زنجان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی بیان کرد: در این زمینه تسهیلات مربوط به هنرمندان پرداخت می‌شود و این تسهیلات در قالب وام‌هایی به تعداد ۵۳۹ طرح با اشتغال یک هزار و ۳۲۴ نفر صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

ارجمند با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال رونق تولید و تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدات داخلی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان توجه حداکثری خود را بر تحقق این هدف متمرکز کرده است.

وی ابراز کرد: در ۹ ماه امسال۱۴۰ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی به صنعتگران و هنرمندان در رسته صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها با هدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی دراهم برنامه‌های این اداره است.

ارجمند تصریح کرد: تاکنون تسهیلاتی بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی وزارت در راستای حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اعطاء شده است.

وی گفت: توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی انفرادی و افزایش صدور مجوز صنایع‌دستی در سال جهش تولید مورد توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان همچنین به حمایت از رشته‌های مختلف صنایع دستی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی استان نسبت به احیای چند رشته صنایع دستی که فراموشی شده بود اقدام کرده که در اشتغال بخش صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود.

ارجمند از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع دستی خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست سالجاری ۲۵ دوره آموزشی در رشته‌های ملیله سازی، گلیم‌بافی، چاروق دوزی، هنر تذهیب و بافتنی‌های سنتی، چرم دوزی، قلمزنی روی مس و گلیم بافی در هشت شهرستان این استان برگزار شده است.

کد خبر: ۶۴٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha