۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
صندوق اعتبارات زنان روستایی در قزوین ۲هزار عضو دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

صندوق اعتبارات زنان روستایی در قزوین ۲هزار عضو دارد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در قزوین دارای دو هزار عضو بوده که از خدمات کارآفرینی و کسب و کار آن بهره‌مندند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی تحت نظارت دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود و به عنوان تشکل‌های اجتماعی - اقتصادی و در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین وظایفی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ صندوق در روستاهای استان قزوین با مدیریت زنان روستایی تشکیل و اداره می‌شود، تصریح کرد: این صندوق‌ها با همکاری بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق زنان عشایری بانک کشاورزی تشکیل شده و تسهیلاتی با سود کم و بدون ضامن در اختیار زنان قرار می‌دهد.

خمسه اضافه کرد: طی سه سال گذشته دو میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بانک‌های یاد شده به این صندوق‌ها تزریق شده و مدیران آن نیز براساس نیاز روستا و متقاضیان، تسهیلاتی را با ارقام متنوع در اختیار زنان روستایی قرار داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه اعضای این صندوق ها را تنها زنان روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند، گفت: سرمایه صندوق‌ها نیز متعلق به جامعه محلی و زنان عضو آن بوده و علاوه بر ارایه خدمات آموزشی عمومی و تخصصی، بر آموزش لازم برای مدیریت صندوق‌ها از سوی معاونت ترویج و آموزش جهاد کشاورزی تاکید شده تا  برای پرداخت وام وثیقه‌ای اخذ نشود و ضمانت‌ها براساس تعهد جمعی و به شیوه نظارت گروهی صورت می‌پذیرد.

به گفته خمسه، بیشترین تعداد صندوق‌های تشکیل شده متعلق به شهرستان بویین زهرا به ۲۳ مورد بوده و این در حالی است که برخی از روستاهای آن مانند احمدآباد دارای سه صندوق اعتباری در حوزه زنان روستایی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و تقویت بنیه مالی زنان روستایی و عشایری و همچنین تامین سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کسب و کارهای پایدار از مهمترین موضوعات این سازمان در استان است.

کد خبر: ۶۴٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha