۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
ترانزیت ۱.۲ میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج از کشور
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

ترانزیت ۱.۲ میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج از کشور

ارومیه -آذربد، ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تزانزیت نزدیک میلیون و۲۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور طی ۹ ماه گذشته سالجاری خبر داد.

توحید آذربد در گفتگو با بازار با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور ترانزیت شده است، افزود: ارزش این کالاهای ترانزیتی سه هزار و ۱۲۰ میلیون دلار برآورد می شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت کالا از نظر ارزش ۲۷ درصد و از نظر وزن ۱۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش نشان می دهد، ادامه داد: از این میزان ۳۹۲ هزار و ۶۷۵ تن به ارزش یک هزار و ۷۵۲ میلیون دلار ترانزیت خارجی از مقصد است.

آذربد با اشاره ترانزیت ۸۰۱ هزارتن ترانزیت خارجی از مبدا از طریق گمرکات استان طی ۹ ماه گذشته سالجاری، اضافه کرد: ارزش این میزان ترانزیت نیزیک هزار و ۳۶۸ میلیون دلار برآور می شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی همچنین از ترانزیت داخلی ۲۲۴ هزار و ۳۸۰ تن کالا از گمرکات استان به سایر استانهای کشور خبر داد و گفت: ارزش این میزان ترانزیت ۲۴۷ میلیون دلار است که از نظر وزن ۴۴ درصد و از نظر ارزش ۷ درصد رشد نشان می دهد.

آذربد با اشاره به صدور نزدیک یک میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور گفت: امسال میزان صادرات از نظر وزنی ۹ درصد کاهش نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا از مهمترین دلایل این کاهش به شمار می رود.

آذربایجان غربی ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

مرز رازی خوی سومین مرز رسمی کشورمان با کشور ترکیه در شمال آذربایجان غربی است، این دروازه گمرکی با وجود مسیر ریلی و زمینی نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت بین ۲ کشور ایران و ترکیه ایفا می‌کند.

کد خبر: ۶۴٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha