۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
تلاش شهید سلیمانی توانست عراق، سوریه و ایران را به یک خط انتقال انرژی امن تبدیل کند
کارشناس مسائل راهبردی:

تلاش شهید سلیمانی توانست عراق، سوریه و ایران را به یک خط انتقال انرژی امن تبدیل کند

کنعانی مقدم، کارشناس مسائل راهبردی گفت: با اقدامات شهید سلیمانی سوریه، عراق و ایران تبدیل به خط مستقلی از کل منطقه برای انتقال انرژی شدند و در نتیجه علاوه بر اینکه آن هفت تریلیون دلار آمریکایی ها به فنا رفت، منابع مالی جنگ علیه تروریسم از همین طریق تامین شد.

به گزارش بازار، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل راهبردی در خصوص نقش سردار سلیمانی در ترسیم راهبردهای اقتصادی محور مقاومت با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل کشور انتقال انرژی در امنیت کامل است، گفت: ممکن است میلیاردها دلار سرمایه گذاری برای انتقال انرژی از ایران به مدیترانه صورت بگیرد اما اگر امنیت نداشته باشد، قطعا این سرمایه گذاری به نتیجه نمی رسد. بنابراین یکی از اقداماتی که شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داد، در کشورهایی که انرژی از آن ها عبور می کند، امنیت خط انتقال نفت و گاز را تامین کرد.

وی با اشاره به اقرار آمریکایی ها در خصوص هفت تریلیون دلاری که در منطقه هزینه کرده اند، اظهار کرد: میلیاردها دلار نیز عربستان سعودی به وسیله گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و عوامل خودش در منطقه هزینه کرده است. یکی از اقدامات بسیار خوبی که این شهید بزرگوار انجام داد، پیوند زدن اقتصاد منطقه بود.

این کارشناس مسائل راهبردی افزود: در واقع سوریه، عراق و ایران تبدیل به خط مستقلی از کل منطقه برای انتقال انرژی شدند. این مسئله سبب شد علاوه بر اینکه آن هفت تریلیون دلار آمریکایی ها به فنا برود، منابع مالی جنگ علیه تروریسم نیز از همین طریق تامین شود بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید.

وی به ویژگی شخصیتی شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: یکی از خصلت های خوبی که شهید سلیمانی داشت این بود که اگر یک گلوله هم مصرف می شد، حساب و کتاب آن را نگاه می داشت و نمی گذاشت بیت المال صرف اقداماتی شود که ثمر نداشته باشد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه گروه های تروریستی و آمریکا به دنبال تصرف تمام منابع سوریه و عراق بودند، گفت: ترامپ بارها گفته است به نفت علاقه مند است و قصد ماندن در خاورمیانه را دارد و ترکیه را تشویق کرد شمال سوریه و عراق را مورد هجوم قرار دهد و منابع نفتی آن را داشته باشد. این منابع نفتی در اختیار گروه های تروریستی مانند داعش قرار می گرفت و با صادراتی که انجام می داد، پول های کلانی نصیب داعش می شد.

وی افزود: ایران و حاج قاسم سلیمانی توانست در شرایطی که در منطقه جنگ بود، اقتصاد مقاومتی را عملا با حضور گروه های مقاومت ایجاد کند به طوری که اقتصاد گروه های مقاومت در منطقه کاملا خودکفا شده است و امروز صادرات نفت و گاز به عراق و سوریه می تواند یکی از مهم ترین راه های دور زدن تحریم ها باشد.

کد خبر: ۶۴٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha