۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
اجرای طرح یاوران تولید در آذربایجان غربی/ انجام ۷۶ بازدید میدانی
در گفتگو با بازار مطرح شد

اجرای طرح یاوران تولید در آذربایجان غربی/ انجام ۷۶ بازدید میدانی

ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح یاوران تولید در سال جاری با انجام بیش از ۷۶ بازدید میدانی به منظور تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی استان خبر داد.

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح یاوران تولید در راستای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با هدف ارتقای خوداتکایی در تولید غذا بر اساس برنامه‌های اعلامی و به منظور تعامل هر چه نزدیک‌تر بین واحدهای اجرایی و تحقیقاتی و افزایش اثربخشی علم و فناوری در عرصه‌های تولیدی، با هدف بهره مندی حداکثری از ظرفیت محققان و مؤسسات و مراکز تحقیقاتی توسط وزارت متبوعه ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با حضور هدفمند اعضای هیئت علمی و محققان به ویژه محقق - مروجان ارشد و محققان معین استانی در بازدیدها و برنامه‌های نظارت و پایش عرصه‌های تولیدی، متناسب با تخصص و تجارب آنها، بر اساس برنامه‌هایی که توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با هماهنگی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، صورت می گیرد؛ اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: تیم‌های پایش و نظارت، متشکل از کارشناسان بخش‌های اجرایی و محققان به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی می کنند. پس از هر بازدید، راهکارهای عملی برای رفع این چالش‌ها ارائه و انجام توصیه‌ها تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

فعالیت ۶۵ مرکز جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی
جلیلی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ مرکز جهاد کشاورزی در استان وجود دارد که برای هر کدام از این مراکز یکی از محققان استان به عنوان محقق معین تعیین شده است که در قالب  این طرح علاوه بر محققین معین سایر محققین و کارشناسان بخش تخصصی در عرصه ها حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: نقطه اتصال ما با بهره برداران مراکز جهاد کشاورزی هستند که در خط مقدم قرار دارند، تعداد ۲۵۴ کارشناس پهنه در مراکز جهاد کشاورزی استان وجود دارند که در این طرح همراه محققان بخش اجرا هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در این طرح با تشکیل کارگروه استانی و ۹ کارگروه تخصصی زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، تغذیه گیاهی، مکانیزاسیون ،امور دام ،گیاهان دارویی، منابع طبیعی، شیلات و آرتمیا با توجه به نیاز و اولویت هر شهرستان و اعزام گروه‌های تخصصی در عرصه‌های میدانی مشکلات و چالش‌های موجود در هر بخش احصا و راهکارهای علمی و فنی لازم برای مرتفع کردن آنان ارائه می‌شود.

جلیلی تصریح کرد: در این راستا بیش از ۷۶ مورد بازدید میدانی در خصوص کشت بهاره و پاییزه محصولات کشاورزی، بررسی علل ریزش سیب درختی، بررسی و اصول فنی نگهداری سیب در سردخانه ها، مدیریت تغذیه در واحدهای دام و طیور و مزارع ماهیان سردابی، آرتمیا و غیره تاکنون انجام شده و در حال اجراست.

‌وی ادامه داد: طرح یاوران تولید می تواند تضمینی برای حفظ امنیت غذایی کشور باشد و امید است با اجرای این طرح و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود استان گامی در جهت افزایش راندمان تولید و تولید دانش بنیان در استان برداریم.

کد خبر: ۶۴٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha