۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
آمازون با ۳۰۰ میلیون دلار صاحب استارتاپ «پادکست واندری» شد
نیویورک تایمز:

آمازون با ۳۰۰ میلیون دلار صاحب استارتاپ «پادکست واندری» شد

نیویورک تایمز در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که شرکت آمازون در روزهای اخیر «پادکست واندری» را با مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

مژده باقری؛ بازار: در گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده عنوان شده که آمازون با خرید استارتاپ «پادکست واندری» سعی دارد در راستای هدف تقویت محتوای غیر موسیقی وارد عمل شود.

بر اساس این گزارش آمازون در بیانیه ای اعلام کرده که عادت‌های شنوندگان در حال تغییر است و همین موضوع نکته مهمی است تا برای توسعه محتوای آمازون موزیک به مرزی فراتر از موزیک است.

 واندری در سال ۲۰۱۶ توسط هرنان لوپز، یکی از مدیران سابق تلویزیون تاسیس شد و برخی از محبوبترین پادکستها را در چند سال گذشته تولید کرده است. Wondery به دلیل پادکستهای ریز و داستانی محور شناخته شده است که از طراحی صدای سینمایی برای داستان های غیر داستانی استفاده می‌کنند.

در حالی که هنوز در رابطه با جزییات این توافق خبری منتشر نشده است، بسیاری از منابع عنوان کرده‌اند، پادکست واندری قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار را مد نظر داشت. این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال اوایل دسامبر اعلام کرده بود آمازون برای خرید این شرکت در رقابت با شرکتهای اپل ، سونی و موزیک اینترتینمنت، با ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار پیشتاز است.

این غول فناوری که استارت مسیر اولیه‌اش بر اساس فعالیت در حوزه فروش آنلاین کتاب استارت خورده بود، از طریق واحد صوتی خود، در بخش کتابهای صوتی جایگاه قوی دارد و پادکستهایی را در سپتامبر عرضه کرده است. این شرکت با سفارش برنامه‌هایی از نویسندگان پرفروش و شخصیتهای مشهور به عنوان یکی از بزرگترین حامیان برنامه های صوتی شاخص ظاهر شده است.

به گفته سخنگوی آمازون، هرنان لوپز، مدیر عامل شرکت Wandery، پس از امضای قرارداد، شرکت را ترک خواهد کرد.

نکته قابل توجه در این خصوص در این نکته است که «اسپاتیفای» بزرگترین خریدار شرکتهای حوزه تولید پادکست در دو سال گذشته برای خرید «واندری» پیشنهادی ارئه نداد. این در حالی است که اسپاتیفای در چند سال اخیر صدها میلیون دلار هزینه کرده و شرکتهایی مانند «رینجر» و «گیملت مدیا» را خریداری کرده است.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که درآمد پادکست واندری در سال ۲۰۲۰ از ۴۰ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

کد خبر: ۶۴٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha