۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
 ارزش بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ هزار دلار می رسد! | استخراج ۷ درصدی ارز دیجیتال دنیا در ایران
گزارش «بازار» از علل رشد قیمت ارز دیجیتال؛

ارزش بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ هزار دلار می رسد! | استخراج ۷ درصدی ارز دیجیتال دنیا در ایران

کارشناسان اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها پیش بینی می کنند با توجه به رشد شتابان سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و شناخته شدن بیت کوین و سایر رمز ارزها به عنوان بازاری جدید و سودآور رسیدن ارزش بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ هزار دلار دور از ذهن نیست.

اسدالله خسروی؛ بازار: «بیت کوین مرز ۳۰ هزار دلاری را در می‌نوردد» این تیتر گزارشی است که سوم ماه جاری کارشناسان در گفتگو با خبرگزاری «بازار» پیش بینی کردند، پیش بینی که محقق شد چرا که ارزش بیت کوین امروز برای اولین بار مرز ۳۰ هزار دلار را رد کرد.

قیمت بیت کوین که ۱۳ روز پیش ۲۳ هزار و ۴۳۷ دلار رقم خورد، طی این چند روز با رشدی حدود ۷ هزار دلاری اکنون به در محدوده ۳۰ هزار دلار رسیده است هر چند که دیروز از مرز ۳۴ هزار و ۴۰۰ دلار هم گذشته بود. بازاری نوپا و درعین حال جذاب و سودآوری که توانسته است با عمری کوتاه سرمایه گذاران بسیار زیادی را در دنیا به خود جذب کند.

ظهور بیت کوین به عنوان پدیده ای جدید و جذاب برای سرمایه گذاری
محسن رضایی صدرآبادی، کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها، در گفتگو با «بازار» با بیان اینکه مشتریان این بازار را معمولا افرد جوان و نوجوانی تشکیل می دهند که در عصر دیجیتال و همراه با توسعه فن آوری های نوین، اینترنت و ... بزرگ شده و به آن خو گرفته اند، گفت: بازار سرمایه گذاری ارز دیجیتال بازاری است که این روزها همگام با سایر بازارها نظیر طلا و ارز در دنیا توانسته است جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد این در حالی است که دایره سرمایه گذاری در چنین بازار مجازی روز به روز گسترده و مشهورتر می شود.

وی به اعتبار ارز دیجیتال در دنیای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت:زمانی که شرکت آمریکایی «ماکروسافت» حاضر است در قبال ارایه نرم افزاری چون word به جای دلار، بیت کوین دریافت کند، بنابراین نباید نسبت به کارایی و ارزش این پول جدید وفعالیت آن در کشور بی تفاوت بود اما متاسفانه در ایران بدنه دولت راغب به ورود مردم به این بازار نیست.

بی توجهی دولت بخصوص بانک مرکزی، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در زمینه سازی برای ورود قانونی مردم به معاملات ارزهای دیجیتال در حالی است که به عقیده خیلی ها با قانونمند شدن معامله در این بخش به راحتی می توان تحریم ها را دور زد. البته بانک مرکزی در اسفند ماه سال ۹۷ پیش نویس سبد الزامات و ضوابط ارزهای مجازی را منتشر کرده اما تاکنون هیچ اقدام جدیدی در راستا قانونمند شدن معاملات در فضای مجازی به عمل نیاورده است. معامله ای که با وجودی خلاء قانونی اما خیلی ها به دلیل سودآورد بودن آن به این بازار ورود کرده اند.

بی توجهی دولت بخصوص بانک مرکزی، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در زمینه سازی برای ورود قانونی مردم به معاملات ارزهای دیجیتال در حالی است که به عقیده خیلی ها با قانونمند شدن معامله در این بخش به راحتی می توان تحریم ها را دور زد

ارزی مجازی که خیلی سریع مستقل و در دنیا شناخته شده شد
امیر بیات، عضو انجمن بلاک چین و کارشناس بازار ارز دیجیتال در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علت رشد قیمت بیت کوین گفت: بیت کوین اکنون یک ارز مستقل و شناخته شده در دنیاست. به طور مثال زمانی که اتفاقاتی چون جنگ، بیماری و ...دردنیا رخ می دهد، سرمایه گذاران دارایی های خود را به کالایی مطمئن نظیر طلا یا ارز تبدیل می کنند تا ارزش آن حفظ شود. هر چند معامله، نگهداری و یا سرمایه گذاری بر روی این کالاها به علت پرداخت مالیات و موضوع نقدشوندگی همیشه چالش برانگیزاست اما اکنون خیلی ها به دلیل شناخته شدن ارز دیجیتال در دنیا و از طرفی عدم پرداخت مالیات و عوارض در انجام دادو ستد و نگهداری این نوع ارز مجازی در کنار سودآوری قابل توجه به این بازار روی آورده اند و این موضوع باعث شده تا قیمت آن افزایش یابد.

خیلی ها به دلیل شناخته شدن ارز دیجیتال در دنیا و از طرفی عدم پرداخت مالیات و عوارض در انجام دادو ستد و نگهداری این نوع ارز مجازی در کنار سودآوری قابل توجه به این بازار روی آورده اند و این موضوع باعث شده تا قیمت آن افزایش یابد

چرا دولت در قانونمد کردن معاملات ارزهای دیجیتال بی توجه است؟
وی یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت بیت کوین را کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی، افت بهره بانکی در آمریکا و تضعبف اقتصاد این کشور عنوان کرد و افزود: زمانی که ارزش دلار سیر نزولی را می پیماید، هجوم سرمایه گذاران برای خرید ارز دیجیتال افزایش یافته و این موضوع باعث رشد قیمت آن می شود.

این کارشناس رمز ارز به  بی توجهی مسئولان در قانونمند کردن شیوه معاملات ارزمجازی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: کسانی که به صراحت اعلام می کردند سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال کلاه برداری و سرمایه گذاری بر روی آب است اما اکنون دیده می شود که داوجونز اعلام کرده است؛ بخش عمده پرتفوی خود را در سال ۲۰۲۱ از طریق ارزهای دیجیتال خواهد بود.

وی حجم کل ارزش بیت کوین در سال گذشته را ۳۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: رسیدن ارزش این نوع ارز مجازی اکنون به بیش از ۱ ترلیون دلارنشان می دهد که مالکیت و سرمایه گذاری بر روی این نوع ارز در دنیا همچنان رو به رشد بوده و بی سر و صداست در حال افزایش است تا جایی که فعالان وال استریت درحال ورود به این بازار هستند.

کسانی که به صراحت اعلام می کردند سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال کلاه برداری و سرمایه گذاری بر روی آب است اما اکنون دیده می شود که داوجونز اعلام کرده است؛ بخش عمده پرتفوی خود در سال ۲۰۲۱ از طریق ارزهای دیجیتال خواهد بود

احتمال کاهش قیمت بیت کوین با هدف اصلاح بازار و تثبیت قیمت ها
بیات خاطرنشان کرد: در این روزهای ابتدای سال ۲۰۲۱ ارزش دلار رشدی قابل توجهی داشت و قیمت بیت کوین مرز ۳۰ هزار دلار را رد کرده است، رسیدن به قله ۳۰ هزار دلاری مرزی روانی است که به نظر می رسد بعد از صعود قوی بازاراین کالا برای اصلاح به ثبات می رسد و احتمال ریزش مقطعی نیز وجود دارد چرا که هر صعودی در بازارهای سرمایه گذاری برای تثیت قیمت ها سقوطی را هم بدنبال دارد. طوری که در یکی دو سال اخیر در بازار ارزهای مجازی ۱۴ بار اصلاحات انجام شده است.

وی با ییان اینکه ارز دیجیتال اکنون ۳۰ هزار برابر ارزش پول قویترین پول در اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است، افزود: این بازار نه دارای سرور است و نه پشتیبان شناخته شده و معتبری دارد با این وجود این بازار تصادفی و اتفاقی ایجاد نشده است. مزایای این بازار طوری است که ارز به راحتی و بدون هیچ هزینه و ردیابی از این طریق جابجا میشود. به طور مثال در یک تراکنش ۷۰۰ میلیون دلار از طریق بیت کوین جابجا خواهد شد که بسیار تعجب بر انگیز است.

مزایای بازار ارزهای دیجیتال  طوری است که ارز به راحتی و بدون هیچ هزینه و ردیابی از این طریق جابجا می شود. به طور مثال در یک تراکنش ۷۰۰ میلیون دلار از طریق بیت کویین جابجاخواهد شد که بسیار تعجب بر انگیز است

قیمت بیت کوین در لحظه  مخابره  گزارش

هر بیت کوین۷۸۱ میلیون تومان شد
بیات بر توجه به قانونمند شدن معاملات ارزهای دیجیتال در کشور تاکید کرد و اظهارداشت: طی یک سخنرانی در دو سال گذشته از سوی یکی از مدیران وزارت صنعت اعلام شد؛ با وجودی که مجوز خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در کشور ممنوع است اما ۲.۳ دهم میلیون دلار توسط ایرانی ها در زمانی که ارزش بیت کوین ۵ هزار دلار بود از یک سایت خارجی، بیت کوین خریداری شده است. بنابراین بهتر است مسئولان برای قانونی شدن معاملات رمز ارزها در کشور در تصمیمات خود تجدید نظر کنند.

این کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: قیمت هر بیت کوین اکنون ۷۸۱ میلیون تومان شده است بنابراین مسئولان باید به این موضوع توجه کنند چرا که قیمت آن در ماههای گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد شتایان قیمت بیت کوین و ورود سرمایه گذاران جدید به این بازار نوین همچنین شناخته شدن ارز دیجیتال به عنوان ارزی تخصصی و سودآور، طی ۲ سال آینده این امکان وجود دارد که ارزش هربیت کوین به بیش از ۲۵۰ هزار دلار هم برسد.

بنا به این گزارش، ارزش بیت کوین در ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته و حالا با رسیدن به ۳۰۰۰۰ دلار، ۵۰ درصد نسبت به دو هفته قبل بالا رفته است.  این در حالی است که  تنها دو دهه از راه اندازی ارز بلاکچین می‌گذرد و تقاضا برای آن در سال ۲۰۲۰ از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی افزایش یافته است. ویژگی ایمنی بلاک چین در برابر تورم و توانایی رشد سریع آن، این تصور را در میان سرمایه‌گذاران به وجود آورده که می‌تواند  تبدیل به یک شیوه پرداخت اصلی شود. ارزهای مجازی رقیب بیت کوین هم از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. اتریوم، دومین ارز مجازی دنیا ۴۶۵ درصد در ۲۰۲۰ افزایش ارزش داشته و قیمت آن ۷ درصد در روز شنبه بالا رفته است.

کد خبر: ۶۴٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha