۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مشترکان کم مصرف گلستانی
سرپرست شرکت گاز استان گلستان خبر داد:

تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مشترکان کم مصرف گلستانی

گرگان- سرپرست شرکت گاز گلستان گفت: مشترکان کم مصرف گاز خانگی در مناطق مختلف شهری، ‌روستایی و عشایری گلستان از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض گاز بهره‌ مند می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، علی طالبی اظهار کرد: با هدف  کمک به دهک‌های پایین جامعه ، برنامه رایگان شدن قبوض گاز دولت تدبیر و امید، مصوب در ۱۹ آذرماه سال جاری مطرح  شد.

وی افزود: در این رابطه  قبوض گاز مشترکان کم مصرف در مناطق مختلف شهری، ‌روستایی و عشایری گلستان رایگان شده و این مشترکان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند ‌شوند.

سرپرست شرکت گاز گلستان  ادامه داد: این مصوبه علاوه بر کمک به معیشت سه دهک پایین جامعه، این امکان را فراهم می‌کند تا مشترکان گازخانگی درنحوه مصرف خود بازنگری کرده و مصرف خود را به نوعی، مدیریت وبهینه کنند.

طالبی اضافه کرد: نحوه محاسبه قبوض گاز بر مبنای اقلیم آب و هوایی انجام می‌شود ضمن اینکه در دو بازه زمانی ایام گرم و سرد هم میزان گاز بها متفاوت است.

به گفته سرپرست شرکت  گازاستان گلستان، ایام سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین و ایام گرم از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان است که  بر این اساس، درایام سرد سال، مشترکان دراقلیم‌های یک، دو و سه اگر درهرماه کمتر از۲۰۰ متر مکعب گازمصرف کنند، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: براساس این مصوبه، میزان مصرف مجازبرای اقلیم چهار در ایام سرد سال، ۱۵۰ مترمکعب در ماه تعیین شده است.

طالبی با بیان این که این سقف مصرف در ایام گرم سال تغییر می‌کند و به میزان  ۴۵ متر مکعب در ماه برای هر پنج اقلیم در نظر گرفته شده،  زمان اجرای این مصوبه  را از اول دی ماه اعلام کرد.

وی بیان کرد: مصرف‌کنندگان چنانچه مصرف گاز را به نسبت سال‌های ۹۶ و ۹۷، تا حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، کل گاز بها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه می‌شود، درعین حال، اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها،  ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۶۴٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha