۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
سال آینده مردم عادی شرایط اقتصادی سخت‌تری خواهند داشت| در مورد بازگشت بایدن به برجام بدبین هستم
نظریه پرداز برجسته آمریکایی در گفتگو با بازار:

سال آینده مردم عادی شرایط اقتصادی سخت‌تری خواهند داشت| در مورد بازگشت بایدن به برجام بدبین هستم

«استفن لندمن» می گوید در مورد بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام بدبین هستم زیرا بایدن خواسته های غیرقابل قبولی را مطرح می کند تا پذیرفته نشود.

بازار؛ گروه بین الملل: سال ۲۰۲۰ به آخرین روزهای خود می رسد و دنیا به استقبال سال تازه ای می رود که امید زیادی به آن دارد. حال سوال این است که سال جدید حقیقتا چه وضعیتی خواهد داشت؟

به نظر می رسد میراث این سال سخت در سال ۲۰۲۱ تجربه خواهد شد و تورم قیمت محصولات کشاورزی، فلزات و طلا اقتصاد سال جدید را با چالش های تازه ای روبرو می کند.
در این راستا خبرنگار بازار گفتگویی با «استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی تنظیم نموده که در ادامه می آید. لندمن دانش آموخته دانشگاه هاروارد آمریکاست.

*اقتصاد جهانی سال گذشته تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت. چشم انداز سال آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟

اقتصاد ناخوشایند خواهد بود به دلیل کووید ایجاد شده در داخل ایالات متحده آمریکا که باعث فروپاشی اقتصادی مردم عادی امریکا شده است. بنابراین افراد ممتاز می توانند از این وضعیت بهره مند شوند.

همه اتفاقات مدتها قبل از ورود کووید برنامه ریزی شده بود. من احتمال پیشرفت در سال آینده را نمی دهم. این امر ممکن است برای مردم عادی تلخ تر باشد. این طرح در واقع طرح معرفی کووید است برای کنترل اجتماعی از طریق قفل کردن اقتصاد، قرنطینه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی.

این امر همچنین در مورد انتقال ثروت عظیم از Main Street USA به Wall Street و سایر موارد دلخواه شرکت است. آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد در غرب و برخی دیگر از کشورها دنبال می شود. آنچه اتفاق می افتد به این زودی ها تمام نمی شود.

*انتخاب بایدن چه تاثیری بر روابط تجاری جهانی و توافقات چندجانبه خواهد داشت؟

ایالات متحده آمریکا یک کشور تک حزبی بوده که دارای دو بال راست است. هیچ چیز مثبتی در زمان بایدن/ هریس اتفاق نخواهد افتاد. من در مورد بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام بدبین هستم زیرا بایدن/ هریس خواسته های غیرقابل قبولی را مطرح می کند تا رد شوند و پذیرفته نشود. امیدوارم من اشتباه کنم.

*اخیراً بزرگترین اتحادیه صنفی آزاد (RCEP) با مشارکت چین تاسیس شد. در همین حال ، شایعاتی مبنی بر احیای مجدد همکاری ترانس پاسیفیک توسط دولت بایدن وجود دارد. با توجه به این مهم آیا کشورهای عضو RCEP از احیای TPP حمایت می کنند؟

بایدن/ هریس ممکن است بدنبال پیوستن به TPP باشد یا نباشد. آنها سایر مسائل را در اولویت قرار می دهند، بنابراین اینکه آیا بازگشت به TPP را در اولویت قرار می دهند یا خیر هنوز مشخص نیست.

*ارزیابی شما از روابط تجاری ایالات متحده با چین در سال آینده چیست؟ آیا جنگ تجاری مانند امروز ادامه خواهد داشت؟

مقاومت ایالات متحده آمریکا در قبال چین، روسیه، ایران، ونزوئلا و غیره تحت نظر بایدن/ هریس ادامه خواهد داشت و بگذارید این مهم را اضافه کنم که بایدن از نظر شناختی دچار اختلال شده و از نظر جسمی رو به زوال است. او همچنین بی اختیار است. او به سختی می تواند یک جمله را کامل کند.

من گمان می کنم که در پشت صحنه برای او تصمیم گیری می شود. شواهد واضح نشان می دهد که ترامپ پیروز شده و او شکست خورده است. اما نیروهای تاریکی که آمریکا را اداره می کنند ترامپ را از صحنه سیاست خارج کردند و انتخابات علیه وی جعل شد.

کد خبر: ۶۴٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha