۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
مجلس عوام انگلیس لایحه خروج اتحادیه اروپا را تصویب کرد

مجلس عوام انگلیس لایحه خروج اتحادیه اروپا را تصویب کرد

مجلس عوام انگلیس پس از چند ساعت بحث و بررسی، توافق برگزیت را با ۵۲۱ رای موافق و ۷۳ رای مخالف، تصویب کرد.

به گزارش بازار، مجلس عوام انگلیس پس از چند ساعت بحث و بررسی، توافق برگزیت را با ۵۲۱ رای موافق و ۷۳ رای مخالف، تصویب کرد. مجلس عوام انگلیس لایحه خروج اتحادیه اروپا را تصویب کرد

مجلس عوام انگلیس در پی فراخوان نمایندگان این مجلس در تعطیلات سال نو از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز بررسی لایحه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت و مفاد دو هزار صفحه‌ای روابط پسا برگزیت با اتحادیه اروپا را آغاز کرد و با اکثریت ۴۴۸ رای، آنرا تصویب کرد. پیش از این، سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، این توافق را تایید کردند و مجلس اروپایی نیز قرار است، این توافق را تصویب کند.

کایر استارمر (Keir Starmer)، رهبر حزب کارگر و مهم‌ترین رقیب حزب حاکم محافظه کار بریتانیا در نشست امروز مجلس عوام گفت این توافق جامع و مطلوب نیست، اما این حزب در رای گیری از توافق دولت بریتانیا حمایت خواهد کرد، زیرا بهتر از جدایی بدون توافق است.

لایحه توافق برگزیت قرار است از ساعت ۱۵ به مجلس اعیان انگلیس ارسال شود که پیش بینی شده بررسی و تصویب آن تا ساعت ۲۳ امشب ادامه یابد و سپس در لحظات پایانی امشب یا فردا صبح، برای توشیح ملکه ارسال خواهد شد تا انگلیس بتواند از اول سال نو میلادی ۱۲ دی ماه یعنی دو روز دیگر، از اتحادیه اروپا جدا شود.

مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) در روز سوم تیر ماه ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی درباره ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرکت کردند که در آن ۱۷.۴ میلیون نفر (۵۱.۹ درصد رأی‌دهندگان) به خروج و ۱۶.۱ میلیون نفر (۴۸.۱ درصد) به ماندن رأی دادند.

براساس مقررات موجود بریتانیا قرار بود در ۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ اتحادیه اروپا را ترک کند که به علت اختلافات فراوان، چنین نشد. این خروج به برگزیت (Brexit) موسوم شده است و این هفته، در اول ژانویه سال نو میلادی، ۱۲ دی ماه سال جاری، این کشور از بازار مشترک و نیز گمرک مشترک اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و به عنوان نخستین کشور به عضویت ۴۷ ساله اش در اتحادیه اروپا پایان خواهد داد.

کد خبر: ۶۴٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha