۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
میزان خریدهای اینترنتی ۳ برابر شده است
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

میزان خریدهای اینترنتی ۳ برابر شده است

رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: براساس گزارش مسئولان وزارت صمت خریدهای اینترنتی در ایام شیوع بیماری کرونا نسبت به پیش از آن، سه برابر شده است.

به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی در پنجمین جلسه اصلی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در این جلسه گزارش شد که برخی دستگاه‌ها در اجرای شیوه نامه‌ها عملکرد پایینی داشته اند و زیر ۷۵ درصد بود و مقرر شد تذکرات لازم داده شود.

وی به ارتقاء دولت الکترونیک در این ایام اشاره کرد و گفت: با وجود این که با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اما برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی عملکرد خوبی داشته اند و قرار شد بقیه دستگاه‌ها در برنامه‌ای زمانبندی شده اقدام کنند.

رحمانی فضلی درباره خریدهای اینترنتی هم گفت: پس از شیوع بیماری کرونا دستور رئیس جمهور این بود که زیرساخت‌ها تقویت شود تا مردم بتوانند خرید الکترونیکی داشته باشند و وزارت ارتباطات هم اعلام آمادگی کرد و از ابتدای کرونا میزان خریدهای اینترنتی سه برابر شده است.

وی گفت: در جلسه امروز گزارشی هم از طرح‌های نیمه تمام وزارت بهداشت ارائه و مقرر شد در هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و با دستور رئیس جمهور تا آخر اردیبهشت بیش از ۲۴۰ طرح نیمه تمام را در سراسر کشور در حوزه بهداشت کامل کنیم و زمانبندی‌ها انجام شد و سازمان برنامه و بودجه هم قول تامین منابع را داد و با این اقدام ظرفیت زیرساختی بهداشت و درمان افزایش پیدا می‌کند.

رحمانی فضلی درباره اینکه با توجه به نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای اروپایی چه نظارتی در مبادی ورودی انجام می‌شود؟ گفت: قبل از این موضوع نیز قرنطینه در ورودی مرزها انجام می‌شد و اگر آن زمان نتایج تست‌ها بعد از ۴۸ ساعت مشخص می‌شد، اما اکنون با راه اندازی تست‌های سریع از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نتیجه تست مشخص می‌شود.

وزیر کشور افزود: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی در همه مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی کنترل‌ها را انجام دهد و پس از جهش ویروس کرونای انگلیسی؛ این مراقبت‌ها تشدید شد.

کد خبر: ۶۴٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha