۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی

افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی افزایش نرخ ارز و گرانی مواد اولیه را از جمله دلایل گرانی لوازم خانگی در ماه‌های اخیر برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی حلقه پایانی تولید بوده و قیمت آنها تابعی از مواد اولیه، قطعات و دستمزد است و از آنجایی که بخشی از مواد اولیه تولید لوازم خانگی وارداتی است افزایش قیمت ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تولید لوازم خانگی در گرو فعالیت مناسب صنایع پایین دستی است، افزود: در ماه‌های اخیر برخی از محصولات داخلی مانند قطعه و مواد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی بیش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد قیمت داشتند که این امر موجب افزایش قیمت تمام شده لوازم خانگی شده است.

افزایش سه برابری نرخ ارز در سامانه نیما یکی از دلایل گرانی لوازم خانگی

غزنوی افزایش سه برابری نرخ ارز در سامانه نیما را یکی دیگر از دلایل گرانی لوازم خانگی برشمرد و ادامه داد: هرچه شرایط بهتری برای تولید داخلی فراهم شود، داخلی سازی قطعات، اقتصادی می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌ خانگی اظهار کرد: در حال حاضر از یک سو قطعه سازی داخلی تقویت شده و از سوی دیگر واردات ارزش اقتصادی ندارد، بنابراین زمنیه بهتری برای ساخت داخل فراهم می شود.

کد خبر: ۶٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha