۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
ثبت یک میلیون و ۷۰۰ هزار شرکت در کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد

ثبت یک میلیون و ۷۰۰ هزار شرکت در کشور

خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار شرکت ثبت شده داریم که نظارت بر آن‌ها می‌تواند در رونق اقتصادی و رضایتمندی مردم نقش داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح اله خداییان در مراسم تکریم و معارفه معاون امور اسناد این سازمان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت حماسه نهم دی ماه افزود: نهم دی ماه، روز عزت، استقلال و بصیرت ایران اسلامی و روز خروش خشم ملت مقدس ایران بر دشمنان و استکبار و دشمنان داخلی و خارجی ایران بود.

خداییان با بیان اینکه نهم دی ماه برگ زرینی بر افتخارات کشورمان است، اظهارداشت: زمانی که فضا غبارآلود بود و دشمنان سعی در متشنج کردن آن داشتند، مردم ایران به فرمان مقام معظم رهبری وارد میدان شدند و برگ زرینی برای تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی یادآور شد: در آن زمان دشمنان سعی در فریب افکار عمومی داشتند، اما ملت ایران گوش به فرمان، ولی فقیه به میدان آمدند و خروش ملت ایران سیلی محکمی به دشمنان زد.

خداییان خاطرنشان کرد: روز نهم دی ماه روز بزرگی است و مردم ایران نشان دادند به مانند گذشته گوش به فرمان رهبری هستند و این ارزش‌های انقلاب را باید زنده نگه داشت.

معاون رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، افزود: ترور ناجوانمردانه این شهید بزرگوار نه تنها برای ما بلکه برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان سخت بود؛ اما شهادت ایشان نعمتی برای انقلاب اسلامی بود و دشمنان را در سر جای خویش نشاند، زیرا متوجه شدند که این سردار عزیز در دل تک تک مردم ایران اسلامی و کشورهای مسلمان دیگر جای دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در تاریخ ماندگار شد و این افراد الگوهایی هستند که به همگان نشان داد که اگر در عمل انسان اخلاص باشد، بر دل‌ها می‌نشیند و اگر خدا بخواهد به کسی عزت دهد، می‌دهد.

وی با بیان اینکه عمل سردار شهید سلمانی مخلصانه و برای خدا بود و عزت پیدا کرد و شهادت او برای ما نیز عزت به بار آورد، افزود: به نظر من این حوادث هم از الطاف خاص خداوند است که ما درک نمی‌کنیم، اما چنین حوادثی انقلاب را بیمه می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: موضوع اجرا به تنهایی بخش وسیعی از سازمان ثبت اسناد و املاک است و به نوعی می‌توان گفت که این واحد یک دادگستری در دل سازمان ثبت است که اگر به خوبی عمل کند، نقش موثری در رضایتمندی مردم دارد.

خداییان با اشاره به حجم بالای موجودی واحدهای اجرا، لزوم اقدام جهادی و شبانه روزی در این واحد را متذکر شد و گفت: اخیرا تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است؛ اما یک بخشی از آن به قانون باز می‌گردد و باید زیرساخت‌های قانونی اصلاح و فراهم شود.

وی با تاکید بر تدقیق در ثبت اسناد، افزود: اداره ثبت شرکت‌ها مرجع بسیار مهمی است و نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار دارد و یک ثبت اشتباه در اداره ثبت شرکت‌ها ممکن است که یک شرکتی را ورشکست کند و میلیاردها تومان به اشخاص ضرر وارد کند.

این مسئول عالی قضایی با تاکید بر به روز رسانی سامانه‌های ثبتی به صورت مستمر اضافه کرد: در رابطه با دفاتر اسناد رسمی قوانین قدیمی داریم که نیاز است بروز رسانی شود و بخشنامه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که باید سامان یابند.

وی ساماندهی و نظارت بر دفاتر اسناد رسمی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در بخش ثبت شرکت‌ها نیاز به تکنولوژی هوش مصنوعی داریم، به سند تحول قضایی و موضوع اسناد رسمی که در آن مورد اشاره قرار گرفته نیز تاکید کرد.

خداییان ادامه داد: باید بر اساس سند تحول به اقدامات سرعت داده شود تا به وضعیت مطلوب در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برسیم.

در این مراسم، مهدی اقبال مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان معاون جدید امور اسناد این سازمان معرفی و از زحمات سید محمد هاشمی مقدم معاون پیشین این سازمان قدردانی شد.

کد خبر: ۶۴٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha