۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
تسویه بخشی از بدهی ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی
معاون نظارت بانک مرکزی خبر داد

تسویه بخشی از بدهی ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی

حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی از تسویه بخشی از بدهی ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی با تشکیل کمیته فرادستگاهی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، فرهاد حنیفی، درباره جزییات ارسال پرونده بدهکاران بانکی به دستگاه قضایی اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که از سال ۹۳ در حوزه بدهکاران بانکی مورد توجه قرار گرفت، تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته فرادستگاهی متشکل از بانک مرکزی، دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های اطلاعاتی، نهادهای نظارتی و قوه قضاییه بوده است.

وی افزود: این کمیته گزارش بانک‌ها را درباره بدهکاران شبکه بانکی که مبلغ تسهیلات و بدهکاری و ایجاد تعهدات آنها مبالغ کلانی است، دریافت می‌کند و در واقع دستورکار این کمیته رسیدگی به بدهکاران بزرگ بانکی است.

معاون نظارت بانک مرکزی ادامه داد: همانطور که رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده است، رسیدگی به حداقل ۱۱ بدهکار بزرگ شبکه بانکی در دستور کار این کمیته قرار گرفته که در طول این پروسه هر کدام توانستند مبالغ قابل توجهی را تسویه کنند.

حنیفی با بیان اینکه روند تسویه بدهی‌ها ادامه دارد، یادآور شد: تاکنون بدهی تعدادی از این بدهکاران به طور کامل تسویه شده و برخی نیز درصدی از بدهی را پرداخت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری نزدیکی که در این کمیته بین دستگاه‌های نظارتی، قضایی و بانک‌ها شکل گرفته بستری را فراهم کرده که بدهکاران شبکه بانکی با اشراف بیشتری مورد توجه قرار بگیرند و تلاش شود با کمک بدهکاران سازماندهی و تسویه به نتیجه برسد.

کد خبر: ۶۴٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha