۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
آموزش فن‌های کارآفرینی در روستاهای استان سمنان اجرا می‌شود
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

آموزش فن‌های کارآفرینی در روستاهای استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در راستای افزایش تعداد روستاهای بدون بیکار در سطح استان آموزش فن‌های کارآفرینی در روستاها اجرا می‌شود.

مهدی صمیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تسهیلات به تنهایی نمی تواند به اشتغال زایی روستایی و توسعه اقتصادی منجر شود و لذا در کنار آن مهارت آموزی نیز نیاز است، بیان کرد: آموزش فن‌های کارآفرینی یکی از مهمترین اقداماتی محسوب می شود که در سطح روستاهای استان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این طرح ها با هدف افزایش تعداد روستاهای بدون بی کار در سطح استان سمنان اجرا می شود، بیان کرد: در این طرح جوانان در کنار مهارت افزایی تسهیلات بانکی نیز دریافت می کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ۱۴ روستای هدف برای تحقق طرح روستای بدون بیکار در نظر گرفته شده اند، گفت: امیدواریم اجرای طرح در این روستاها سبب شود تا تعداد روستاهای بدون بی کار استان در آینده نزدیک به ۲۰ روستا نیز برسد.

صمیمیان درباره ساز و کار انتخاب این روستاها نیز، گفت: از هر بخش استان سمنان یک روستا برای تحقق طرح روستای بدون بیکار انتخاب شده است همچنین در انتخاب، محرومیت ها نیز لحاظ می شود.

وی افزود: این مهارت ها در بخش های مختلفی مانند چوب، مصنوعات، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و مشاغل خانگی و ... اجرا می شود.

کد خبر: ۶۴٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha