۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
۹۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان سمنان تولید شد
مدیرکل امور عشایری استان سمنان:

۹۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان سمنان تولید شد

سمنان- خادم، مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به ظرفیت های تولیدی عشایر استان در زمینه های مختلف، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز سبک توسط عشایر تولید شده است.

مراد خادم در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت‌های تولیدی عشایر استان سمنان در بخش‌های مختلف لبنیات، گوشت و ... بیان کرد: عشایر استان در بازه زمانی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز سبک تولید و روانه بازار کرده اند.

وی با بیان اینکه عشایر سهم عمده ای در تولید استان سمنان دارند، ابراز کرد: گوشت تولیدی عشایر به واسطه ارگانیک بودن، بسیار کیفیت بالایی داشته و برای بازار جذابیت دارد.

مدیرکل عشایری استان سمنان با بیان اینکه عشایر نقش ویژه ای در تولید لبنیات ارگانیک استان نیز دارند که برای مثال محصول عاروشه آنان برای کشور شناخته شده است، گفت: سال گذشته ۱۶ هزار تن لبنیات توسط عشایر استان تولید شده است.

خادم با بیان اینکه عشایر استان سمنان در نیمه نخست سال جاری بیش از پنج هزار و ۳۰۰ تن لبنیات تولید کرده اند، بیان کرد: ارزش مالی این میزان تولیدات بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: عشایر با وجود اینکه دو دهم درصد از جمعیت استان سمنان را شامل می شوند اما کسر بزرگی از تولیدات لبنیات و گوشت استان را تامین می کنند.

کد خبر: ۶۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha