۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۱۱۴شرکت فن آور در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

۱۱۴شرکت فن آور در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند

تبریز- مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: ۱۱۴شرکت فن آور در این منطقه آزاد فعالیت می کنند و از این تعداد ۵۹ شرکت فناور و دانش بنیان تولیدی و ۵۵ شرکت فن آور نوپا هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان در این آیین بهره برداری از مرکز نوآوری ارس و رونمایی از محصولات فن آور در منطقه با اشاره به  اینکه صندوق پژوهش و فن آوری ارس برای خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان و نوآور تشکیل شده است و از تمام شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت می کند، اظهار کرد: این صندوق از شهریورماه سال گذشته تاسیس شده است و اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور و نیز اولین صندوق در شمال غرب کشور می باشد.

وی خدمات ارائه شده توسط این صندوق را ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان, صدور انواع ضمانتنامه و تضمین سرمایه گذاری خطرپذیر اعلام کرد و افزود : تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای شرکت های دانش بنیان و با کارمزد ۱۱ درصد برای سرمایه در گردش و تولیدات صنعتی برای شرکت های دانش بنیان و فناور نوپا پرداخت می شود.

نریمان همچنین در خصوص مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: سازمان منطقه آزاد ارس  در سال ۹۷ مرکز رشد واحدهای فناور منطقه را با کسب مجوز رسمی از وزارت علوم تاسیس کرده است و در این مدت کسب رتبه اول در بین مراکز رشد استانی بر اساس پایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز کسب رتبه برتر در بین مناطق آزاد بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از مهم ترین دستاوردهای حوزه فناوری این سازمان می باشد.

وی با تشکر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از صندوق پژوهش و فناوری ارس افزود: در این منطقه آزاد امکانات و بسترهای مناسبی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، فناور و نوپا ایجاد شده است و ما از همه متخصصین این حوزه حمایت می کنیم.

نریمان افزود: ما در منطقه آزاد ارس با اقبال حضور دانشگاه ها مواجه هستیم در همین راستا توافقاتی با چند دانشگاه خارجی صورت گرفته است که حضور این دانشگاه ها در کنار دیگر دانشگاه ها و پردیس ها، در آینده نزدیک منطقه را به قطب علمی آموزشی دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

کد خبر: ۶۴٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha