۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند بانه موافقت کرد
استاندار کردستان:

دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند بانه موافقت کرد

کردستان- استاندار کردستان اعلام کرد: دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند بانه موافقت کرد و این مرز هم در استان کردستان رسمیت یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا صبح چهارشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند بانه هم موافقت کرد که این مهم گام موثری در راستای توسعه تجارت در منطقه خواهدبود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اقتصادی مرز سیرانبند از دهه هفتاد آغاز شده است،اضافه کرد: این مرز از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرز رسمی معرفی و تصویب شده بود ولی سال ها دولت مرکزی عراق آن‌را نمی پذیرفت که بعد از پیگیری ها و اقدامات لازم این مهم مورد پذیرش قرار گرفت.

استاندار کردستان یادآور شد: فعالیت تجاری در بازارچه های مرزی مله خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان هم از سرگرفته شده است که این اقدام نیز تاثیر زیادی در اشتغال مرزنشینان منطقه دارد.

وی گفت: اکنون کردستان دارای دو مرز رسمی با اقلیم کردستان عراق است که نقش بسیار مهمی در افزایش و تقویت مراودات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی دارند.

سیرانبند به عنوان دومین مرز رسمی استان کردستان ۱۸ کیلومتر از شهر بانه فاصله دارد و فاصله آن از شهر پینجوین استان سلیمانیه عراق ۳۰ کیلومتر و از شهر سلیمانیه حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

کد خبر: ۶۴٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha