۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۲ هزار و ۴۲۲ نفر در مزارع آبزی پروری زنجان شاغل هستند
مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان:

۲ هزار و ۴۲۲ نفر در مزارع آبزی پروری زنجان شاغل هستند

زنجان- حقی راد، مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان با بیان اینکه ۷۸۳ مزرعه آبزی پروری در استان زنجان فعال است، گفت: بیش از دو هزار و ۴۲۲ نفر در مزارع آبزی پروری استان مشغول به کار هستند.

منصور حقی راد در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۷۸۳ مزرعه آبزی پروری در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: طی ۹ ماه سال گذشته ۱۷ هزار تن انواع آبزی در استان تولید شد و در مدت مشابه امسال هم بیش از ۱۸هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزی در استان تولید شده است. 

وی اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۴۲۲ نفر در مزارع آبزی پروری استان فعالیت می کنند.

مدیرکل شیلات و آبزیان زنجان با بیان اینکه کپور معمولی، سر گنده، نقره‌ای و علفخوار و ماهیان خاویاری، شاه‌میگو، ماهیان سرد آبی شامل قزل‌آلا و آزاد دریای خزر انواع ماهیان تولیدی استان زنجان است، گفت: استان در تولید آبزی بسیار فعال است.

حقی راد با بیان اینکه شهرستانهای ماهنشان، زنجان و ایجرود بیشترین تولید آبزی در استان  را دارند، تاکید کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰تن انواع آبزی در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود.

وی ابراز کرد: شهرستان ماهنشان رتبه نخست تولید آبزیان در استان را دارد. 

مدیرکل امور شیلات و آبزیان زنجان تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد محصولات آبزی تولید شده در استان مصرف می شود. 

حقی راد با بیان اینکه برای تولید هر پنج تا هفت تن تولید ماهی قزل آلا برای یک نفر اشتغالزایی مستقیم صورت می گیرد، گفت: بیشترین میزان اشتغال در حال حاضر در بخش تولید ماهیان سرد آبی است. 

کد خبر: ۶۴٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha