۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
شبکه توزیع «واکسن کرونای فایزر» در آلمان چگونه کار می کند؟
همزمان با ادامه همه گیری؛

شبکه توزیع «واکسن کرونای فایزر» در آلمان چگونه کار می کند؟

دولت فدرال آلمان قرار است دوزهای واکسن را بر اساس جمعیت ایالت ها پخش کند. همچنین مسئولیت برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن های تحویل داده شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بر عهده ایالت ها خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین؛ این روزها که بازار واکسن کرونا داغ و پرآب و تاب است، نام واکسن آلمانی بایون‌تک/فایزر نیز بسیار شنیده می شود.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی از جمله اعضای اتحادیه اروپا و همچنین کانادا استفاده از واکسن بایون‌تک/فایزر را تائید کرده و واکسیناسیون با این واکسن در این کشورها آغاز شده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا هم به تازگی اعلام کرده است که تحویل ۲۰۰ میلیون دوز از واکسن مشترک شرکت‌های «فایزر» و «بایون‌تک» به اعضای اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.

در عین حال توزیع واکسن آلمانی بایون‌تک/فایزر با چالشی بنام نگهداری و انتقال در دمای منفی ۷۰ درجه روبروست. همین چالش دمای منفی ۷۰ برای واکسن‌های شرکت مذکور باعث شده تا آلمانی ها تجهیزات گسترده‌ای را برای نقل و انتقال این واکسن کرونا بکار گیرند.

در حال حاضر فرودگاه هامبورگ آلمان با تجهیز گسترده و نصب بخچال‌های بزرگ آماده نگهداری ۱۲۰ تن واکسن شده است و همچنان سرمایه گذاری های بخش خصوصی آلمان در این فرودگاه برای نصب تجهیزات سردخانه ای مناسب برای انتقال و نگهداری حجم بیسشتر واکسن در حال افزایش است.

«بوخیم آکاهین»؛ مسئول آلمانی در فرودگاه هامبورگ که وظیفه مدیریت نقل و انتقالات و نگهداری واکسن‌های بایون‌تک/فایزر را برعهده دارد، گفته است که یخچال های طراحی شده برای انتقال واکسن کرونا این توانایی را خواهند داشت که تا ۱۰ روز بدون نیاز به برق و انرژی، دمای منفی ۷۰ درجه برای توزیع واکسن‌ها را حفظ کنند و این زمان برای رسیدن این بخچال‌های پیشرفته به اولین منبع انرژی و برق کافی است.

انتقال و توزیع واکسن کرونا در آلمان به شرکت لوفت هانزا واگذار شده و این شرکت در آلمان دوزهای منجمد را با هواپیماهای باری به فرودگاه‌های مختلف که مجهز هستند تحویل می‌دهد.

شبکه توزیع واکسن در آلمان

در عین حال برای توزیع واکسن بایون‌تک/فایزر در آلمان برنامه ریزی گسترده‌تری صورت گرفته است.

اگرچه انگلیس نخستین کشور غربی و اروپایی بود که توزیع و تزریق واکسن کرونای شرکت بایون‌تک/فایزر را آغاز کرد، اما آلمانی ها گسترده ترین شبکه توزیع و تزریق واکسن را بکار گرفته‌اند.

در حال حاضر علاوه بر نیروهای ارتش، از نیروهای بازنشسته آتش نشانی‌ و شهرداری ها در عملیات واکسیناسیون در آلمان کمک گرفته شده است.

برنامه مقامات در هامبورگ در مرحله فعلی تزریق روزانه ۷ هزار واکسن به شهروندان است.

شرکت بایون‌تک همزمان وبینارهای تخصصی را برای پرستاران و پزشکان در ارتباط با مسائل مرتبط با تزریق واکسن کرونای این کشور برگزار کرده و به صورت روزانه جلسات مجازی را برای دنبال  کردن نتایج واکسن برای روی شهروندانی که واکسن را دریافت کرده‌اند، برگزار می کند.

همچنین ۲۵ مرکز اصلی توزیع واکسن کرونای بایون‌تک/فایزر این واکسن‌ها را به ۲۹۴ مرکز فرعی دیگر منتقل می کنند و سپس مقامات دولتی و محلی این واکسن‌ها در ۴۵۰ مرکز درمانی و ایستگاه موقت به شهروندان تزریق می کنند. دولت فدرال آلمان قرار است دوزهای واکسن را بر اساس جمعیت ایالت ها پخش کند. همچنین مسئولیت برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن های تحویل داده شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بر عهده ایالت ها خواهد بود.

البته همان گونه که گفته شد در حال حاضر مراکز نگهداری از سالمندان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند و به همین منظور نیز تزریق واکسن بایون‌تک/فایزر در ابتدا از خانه سالمندان شروع شده است.

خبرگزاری آلمان در این ارتباط گزارش داده است که اولین سری واکسیناسیون از روز شنبه شش دی (۲۶ دسامبر) و قبل از برنامه‌ریزی رسمی در ایالت زاکسن آنهالت در یک خانه سالمندان انجام گرفت و نخستین فردی که واکسینه شد، یک زن ۱۰۱ ساله ساکن این مکان بود و سپس نوبت به سایر ساکنان و کارکنان آنجا رسید.

بر اساس یک نظرسنجی، حدود دو سوم شهروندان آلمان موافق استفاده از واکسن کرونا هستند. ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که می‌خواهند واکسینه شوید. ۳۳ درصد دیگر گفته‌اند که مصمم به انجام این کار هستند، اما ابتدا منتظر عواقب احتمالی واکسیناسیون برای آنهایی که واکسینه شده‌اند می‌مانند. ۱۹ درصد مخالف واکسیناسیون هستند و ۱۶ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند. اکثریت حزب راست‌گرای پوپولیست «آلترناتیو برای آلمان » از جمله مخالفان واکسیناسیون و اکثریت حزب سبزها از جمله موافقان آن هستند.

 قرار است تا پایان ماه مارس سال آینده، حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون دوز واکسن در دسترس مراکز پزشکی گذاشته شود که با آن می‌توان پنج و نیم تا شش میلیون نفر را واکسینه کرد، اگرچه آن گونه که مقامات پزشکی اعلام کرده‌اند از آن جا که برنامه واکسیناسیون آلمان بر پایه واکسن بایون‌تک/فایزر است، لذا شهروندان این کشور بایستی در دو نوبت واکسینه شود.

در حال حاضر براساس آخرین خبرها شمار موارد روزانه ابتلا به کرونا در آلمان از هفته گذشته بیش‌تر شده و با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده آلودگی به این ویروس و میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن در آلمان روزبه‌روز افزایش یافته است. از چهارشنبه گذشته در این کشور محدودیت‌های شدیدتری اعمال شده و فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالاهای غیر ضروری تعطیل شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از مدارس و مهدکودک‌ها نیز تعطیل شده‌اند. دولت فدرال و ایالت‌های این کشور قرار است در اوایل ژانویه در مورد اقدامات بعدی تصمیم بگیرند، اما همچنان اوضاع آلمان از نظر همه گیری کرونا خطرناک عنوان شده است.

کد خبر: ۶۴٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha