۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
تله‌سی‌یژ و پیست اسکی قزوین رکود اقتصادی گردشگری در پساکرونا را جبران می‌کند
طبیعت چهارفصل قزوین در خدمت گردشگری قرار می گیرد؛

تله‌سی‌یژ و پیست اسکی قزوین رکود اقتصادی گردشگری در پساکرونا را جبران می‌کند

قزوین- شیوع بیماری کرونا روزهای سختی را برای صنعت گردشگری در کشور رقم زد، اما گویا فرصتی برای توسعه ظرفیت های گردشگری در قزوین رقم زد تا بتوان امیدوار بود، با اجرای پروژه پیست اسکی و تله سی‌یژ کامان در دوران پسا کرونا این رکود اقتصادی در حوزه گردشگری جبران شود.

بازار؛ گروه استان ها: توجه به گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت پاک در جهان اگرچه مورد توجه ملت هاست اما در کشورهای کمتر توسعه یافته ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری عمدتا ناشناخته باقی می ماند، با این حال توجه ویژه مدیران استانی به رونق حوزه گردشگری و اجرای طرح های اقتصادی موجب شده تا برخی از توانمندی های استان قزوین در این حوزه به کار گیری شود.

چرا که طی نزدیک به یک سال گذشته شیوع بیماری کرونا تقریبا همه نوع از فعالیت های گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داد و توانست به اقتصاد این حوزه صدمات جبران ناپذیری وارد کند، اما با این حال با توجه به سهم برجسته گردشگری در تامین اقتصاد و اشتغال در همه دنیا مسئولین استان قزوین با همراهی سرمایه گذاران خصوصی در زمان شیوع بیماری کرونا برای تامین زیرساخت های گردشگری در ایام پسا کرونا برنامه هایی را اجرایی کردند.

طبیعت بکر منطقه الموت و باراجین قزوین از چند سال گذشته به صورت ویژه در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و اجرای طرح های بزرگی نظیر دهکده طبیعت، پارک جنگلی، پل معلق و سافاری پارک توانسته است اسم باراجین را به عنوان یکی از قطب های گردشگری در حوزه طبیعت گردی مطرح کند که در همین خصوص ظرفیت های طبیعی این منطقه و توجه به ورزش های زمستانه نظیر اسکی موجب شد تا فصل تازه ای در حوزه گردشگری در استان قزوین آغاز شود.

فصلی که به گفته مونسان وزیر صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی میتواند اقتصاد گردشگری قزوین را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد.

منطقه گردشگری باراجین اقتصاد قزوین را متحول می کند
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آئین افتتاح از پروژه های گردشگری منطقه کامان و زرشک قزوین که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: قزوین با وجود جاذبه های گردشگری بی نظیردر حوزه تاریخی و طیبعی کمتر توانسته خود را به مردم کشور معرفی کند.

وی گفت: شکل جاذبه های تاریخی و طبیعی قزوین به گونه ای است که از تنوع بسیاری برخوردار است و میتواند افراد مختلف با سلایق متفاوت را از سفر به استان راضی کند، از این رو نیاز است تا این جاذبه ها به مردم معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: جاذبه های گردشگری قزوین حتی در بین گردشگران ایرانی هم شناخته شده نیست که اصلاح این روند در مرحله نخست میتواند به رونق اقتصاد گردشگری کمک کند.

مونسان تاکید کرد: جمعیت ساکن در پایتخت و شهرهای اطراف باید به عنوان یک نقطه قوت در تدوین برنامه های گردشگری مورد توجه قرار گیرد، چرا که با یک برنامه ریزی درست قزوین میتواند مقصد بسیاری از سفرهای داخلی و خارجی باشد.

وی تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران و مسئولین دولتی قزوین در کنار یکدیگر میتواند منطقه الموت و باراجین قزوین را به قطب گردشگری طبیعی تبدیل کند که برای تحقق این امر نیازمند بهره برداری از پروژه های نیمه کاره این منطقه نظیر پارک آسمان تاریک، خانه های اسکیمویی و پارک کودکان هستیم.

سرمایه گذاران طرح های گردشگری مورد حمایت قرار می گیرند
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در ادامه این مراسم با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در استان قزوین اظهار داشت: همه ظرفیت های گردشگری استان قزوین تا زمانی که به یک پروژه و طرح حساب شده تبدیل نشود نمیتواند سود اقتصادی و بهره لازم را برای استان داشته باشد، از این رو در استان قزوین عزمی جدی برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه استان قزوین، موجب شده است تا استان قزوین در شاهراه ارتباطی کشور قرار گیرد و بسیاری از مسافران برای رسیدن به مقصد ناچار هستند از قزوین عبور کنند از این رو اگر بتوانیم یک برنامه ریزی درست و مدون برای جذب مسافران به داخل شهر داشته باشیم اقتصاد گردشگری استان رونق خواهد گرفت.

استاندار قزوین تصریح کرد: قزوین بیشتر از این که به نام آثار باستانی و گردشگری خود معروف باشد به صنعتی بودن معروف است و شاید حضور صنایع بزرگ خود به عنوان یک اهرم بتواند وضعیت گردشگری استان را بهبود بخشد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: در شرایطی که گردشگری به اقتصاد نخست بسیاری از کشورها تبدیل شده است، ما نیز نباید از این صنعت بزرگ غافل باشیم چرا که دیر یا زود ملزم به اجرای طرح هایی هستیم که بتواند گردشگری و اقتصاد این حوزه را در استان تقویت کند.

وی گفت: اشتغالزایی و رونق اقتصادی در مناطق بکر طبیعی استان در گرو توجه به حوزه گردشگری است و با روندی که در استان ایجاد شده است میتوان برای قزوین منتظر روزهای خوب بود.

پیست اسکی کامان قزوین با حضور وزیر گردشگری به بهره برداری رسید

مجموعه پیست اسکی کامان قزوین بعد از ظهر امروز با حضور علی اصغر مونسان وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به بهره برداری رسید.

این پروژه که در قالب یک مجتمع تفریحی، ورزشی و گردشگری  در فاصله ۲۵ کیلومتری قزوین در مسیر جاده قزوین-الموت به طول ۶ کیلومتر به بهره برداری رسید

این پیست اسکی که با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است با همراهی  شهرداری قزوین، شهرداری محمدیه و سازمان همیاری های شهرداری قزوین اجرایی شده است که دارای سه خط اسکی ویژه برای مبتدیان، کودکان و افراد حرفه ایست.

این پیست قابلیت انجام ورزش اسکی را در موارد مختلف مانند آلپاین، مارپیچ بزرگ و کوچک، اسنوبرد و مقاومت دارد و برای برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی طراحی شده است که به گفته مسئولین میتواند زیرساخت مناسبی برای توجه به ورزش های زمستانی در استان قزوین باشد.

اقلیم مناسب و کوهستان های پربرف منطقه کامان میتواند این پیست اسکی را در بین علاقمندان به این رشته ورزشی به یک پیست محبوب تبدیل کند.

تله سی‌پژ کامان با رفع نواقص فنی مجوز استاندارد و فعالیت دوباره را دریافت کرد

در ادامه سفر دو روزه علی اصغر مونسان وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به استان قزوین پروژه تله سی‌یژ بعد از توقفی چند ساله با دریافت مجوز استاندارد و رفع نواقص فنی دوباره آغاز به کار کرد.

این پروژه تفریحی و گردشگری که از سال ۹۲ در قزوین به بهره برداری رسیده بود پس از بروز یک حادثه در سال ۹۵ پلمب شد که پس از رفع نواقص و دریافت استانداردهای لازم امروز با حضور مونسان به بهره برداری رسید.

پروژه تله سی‌یژ کامان به طور یک هزار و ۴۵۰ متر در منطقه کامان الموت قزوین اجرایی شده است که در سالهای فعالیت خود مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود که پیش بینی می شود آغاز به کار دوباره این پروژه بتواند گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.

اقتصاد گردشگری در قزوین تقویت می شود

اقلیم کوهستانی مناطقی از دشت قزوین نظیر منطقه الموت و باراجین اگرچه به عنوان یک جاذبه طبیعی از گذشته در این استان مورد توجه بوده است اما امروز با تمرکز ویژه به ورزش های زمستانی فصلی تازه برای گردشگری و رونق اقتصادی در استان آغاز شده است که با برنامه ریزی درست می توان بهترین بهره برداری را از این ظرفیت ویژه داشت.

ورزش های زمستانی که امروز مورد توجه بسیاری از علاقمندان از گروه های سنی مختلف است میتواند بستر حضور جوانان زیادی را در این مجموعه ورزشی و تفریحی فراهم کند و اوقات خوبی را برای جوانان این استان رقم بزند، گردش مالی مناسب، جذب گردشگر و فراهم کردن شرایط تفریح برای خانواده های استان قزوین از اهداف اجرای این پروژه است.

اجرای زیپ لاین، پرش از ارتفاع، سکوی دید باز، پارک آسمان تاریک و خانه‌های اسکیمویی از دیگر طرح‌هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری اجرا خواهد شد که در کنار پروژه پارک طبیعت، هفت دره و سافاری پارک میتواند رونق خوبی را برای این منطقه رقم بزند

کد خبر: ۶۴٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha