۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
احتکار خانگی روغن مایع در کاشان/ نگرانی بابت تامین مواد غذایی نداریم
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان مطرح کرد

احتکار خانگی روغن مایع در کاشان/ نگرانی بابت تامین مواد غذایی نداریم

کاشان - عابدی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان با اشاره به احتکار خانگی روغن مایع در کاشان گفت: فروش اجباری برخی از کالاها مثل کیک، رب و کنسرو تن ماهی به همراه روغن مایع ممنوع است.

حسین عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رفتار برخی از صاحبان اصناف و مشاغل در کاشان در موضوع فروش اجباری برخی از کالاها مثل کیک، رب و کنسرو تن ماهی به همراه روغن مایع اظهار داشت: متاسفانه برخی از شرکت های پخش این گونه فروش های اجباری را بر واحد صنفی تحمیل می کنند و مغازه دارها هم گاها به همین نوع روغن مایع را به مردم میفروشند.

وی با بیان اینکه این اقدامات یک نوع تخلف صنفی است، ابراز داشت: تخلفات شرکت های پخش باید از طریق مراجع ملی پیگیری شود.

مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف کاشان با اشاره به اینکه تا حداقل ۶ ماه دیگر برای ذخیره سازی و تامین کالاها اقدامات لازم انجام شده است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر پدیده احتکار خانگی در مورد روغن مایع در کاشان بروز یافته است و طی آن برخی از خانواده ها از ترس افزایش قیمت این کالا را مازاد بر نیاز خود خریداری و انبار می کنند.

وی با اشاره به برخی از شایعات در فضای مجازی و جوسازی های منفی در مورد کمبود روغن خاطرنشان کرد: تاثیر این شایعه ها به حدی بوده است که حتی برخی از خانواده ها رو به سوی خرید روغن جامد آورده اند.

هیچ نگرانی بابت تامین مواد غذایی در کاشان وجود ندارد
عابدی با بیان اینکه در کاشان هیچ نگرانی بابت تامین مواد غذایی نیست، بیان داشت: در فروشگاه های زنجیره ای به دلیل اینکه شبکه توزیع آنها متمایز و جدا از اصناف و واحدهای صنفی است خود مبادرت به تهیه روغن مایع می کنند.

وی با اشاره به اینکه فروش اجباری روغن مایع با کالاهای دیگر ممنوع است، ادامه داد: طبق اعلام و پیگیری اداره ضمن و تعزیرات حکومتی کاشان هر واحد صنفی که مبادرت به فروش  اجباری روغن مایع به همراه کالای دیگر کند، برخورد می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف کاشان با اشاره به اینکه کاشان دارای حدود ۱۵ هزار واحد صنفی است، اظهار داشت: حدود  ۹ هزار واحد صنفی از این تعداد جزو گروه های تعریف شده شغلی دو، سه و چهار بود که در زمان اعمال محدودیتهای کرونایی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا کلا تعطیل بودند.

تعطیلی ۶ هزار واحد صنفی باقیمانده از گروه یک
وی با اشاره به اینکه از ۶ هزار واحد صنفی باقیمانده از گروه یک، دو هزار واحد نیز کلا تعطیل شد، ابراز داشت: از چهار واحد صنفی باقیمانده سه هزار واحد صنفی تا ساعت ۱۴ مشغول به فعالیت بودند و ۱۰۰ واحد صنفی دیگر تا ساعت ۲۱ فعالیت می کردند.

عابدی افزود: خوشبختانه اصناف کاشان با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی همکاری بسیار خوبی داشتند که جای تشکر را دارد به طوری که می توان گفت حدود ۹۵ درصد اصناف مشمول محدودیتها، از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت و واحد صنفی خود را تعطیل کردند.

کد خبر: ۶۴٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha