۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
صدور ۹۲۰ هزار تن کالا از آذربایجان غربی به خارج از کشور
در گفتگو با بازار عنوان شد

صدور ۹۲۰ هزار تن کالا از آذربایجان غربی به خارج از کشور

ارومیه- آذربد، ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور ۹۲۰ هزار و ۶۹۹ تن کالا از گمرکات استان در ۹ ماه گذشته سالجاری به خارج از کشور خبر داد.

توحید آذربد در گفتگو با بازار با بیان اینکه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان در مدت زمان مشابه پارسال، افزون بر یک میلیون تن بود، افزود: امسال میزان صادرات از نظر وزنی ۹ درصد کاهش نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا از مهمترین دلایل این کاهش به شمار می رود.

وی با اعلام اینکه ارزش کالاهای صادر شده دو هزار و ۳۹ میلیون دلار برآورد می شود، ادامه داد: ارزش کالاهای صادر شده در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد دارد.

آذربد، با بیان اینکه در این مدت ۲۷۲ هزار و ۱۵۲ تن کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است، گفت: ارزش  کالاهای وارد شده ۴۴۷ میلیون دلار برآورد شده است که از نظر وزن ۴۰ درصد و از نظر ارزش ۳۰ درصد کاهش نشان می دهد.

صادرات بیش از ۳ میلیون تن کالای سایر مناطق کشور از گمرکات آذربایجان غربی
ناظر گمرکات آذربایجان غربی همچنین از صدور بیش از سه میلیون و ۸۳ هزار تن کالای سایر گمرکات کشور از طریق گمرکات آذربایجان غربی در ۹ ماه گذشته سالجاری خبر داد و افزود: ارزش این کالاها ۷ هزار و ۸۵۴ میلیون دلار است که از نظر وزن ۵۶ درصد و از نظر ارزش نیز ۹۴ درصد رشد نشان می دهد.

آذربد از کاهش ۲۲ درصدی درآمد گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: امسال در ۹ ماه گذشته مجموع درآمد گمرکات استان بیش از ۳ میلیون و ۸۱۹ میلیون دلار است که این میزان در مدت زمان مشابه پارسال بیش از ۴ میلیون و ۹۱۷ میلیون دلار بود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی شامل کنسانتره، مصنوعات پلاستیکی و فلزی، فرآورده‌های نفتی، روغن هیدورلیک و فرش ماشینی بوده است، افزود: عراق، ترکیه، افغانستان و آذربایجان از کشورهای هدف صادرات بوده است.

وی یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی را مواد اولیه واحدهای تولیدی، لوازم یدکی، لاستیک، پروفیلف ماشین الات صنعتی و موز عنوان کرد و گفت: کالاهای وارداتی از کشورهای ترکیه، چین، اکوادور و عراق وارد کشور شده است.

کد خبر: ۶۴٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha