۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
عملکرد باغات زیتون زنجان ۲ برابر افزایش یافته است
رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان:

عملکرد باغات زیتون زنجان ۲ برابر افزایش یافته است

زنجان- مرادی، رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان با بیان اینکه طراحی و اجرای برنامه کلان مدیریت باغ های زیتون باعث افزایش عملکرد شده است، گفت: عملکرد باغات زیتون در استان زنجان دو برابر افزایش یافته است.

پرویز مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان در اشتغال بخش کشاورزی سهم خوبی دارد، گفت: اشتغال این استان در بخش کشاورزی ۳۰.۶ درصد است. 

وی اظهار کرد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی نسبت به کشور بالاتر است و این نشان می دهد بهره برداران زیادی در تولید محصولات کشاورزی استان دخیل هستند. 

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان گفت: ۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان مربوط به بخش دیم است. 

مرادی از فعالیت چهار ایستگاه تحقیقات کشاورزی در زنجان خبر داد و تاکید کرد: مجهزترین ایستگاه ارقام زیتون خاورمیانه در طارم، ایستگاه محصولات باغی در خیرآباد، ایستگاه پخش سیلاب قره چریان و ایستگاه مرکزی در جاده فرودگاه زنجان فعال است. 

وی ابراز کرد: براساس آخرین آمار، سهم بخش کشاورزی استان زنجان از تولید ناخالص داخلی ۲۶.۵ درصد است. 

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان گفت: طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی در دو پایگاه محصولات دیم در خدابنده و گیاهان دارویی و پسته در ماهنشان انجام می شود. 

مرادی ابراز داشت: طراحی و اجرای برنامه کلان مدیریت باغ های زیتون باعث شده تا افزایش عملکرد باغات حداقل به میزان دو برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال نزدیک به ۱۰۳ طرح پژوهشی در استان اجرا می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها کاهش استفاده از سموم، مدیریت مصرف آب، تولید بذر با کیفیت و کمک به افزایش تولید در بخش کشاورزی است.

کد خبر: ۶۴٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha