۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی شد
شیاومی ۱۱ را نمی توان نادیده گرفت

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی شد

شرکت چینی شیاومی، گوشی پرچمدار ۲۰۲۱ خود را رونمایی کرد، این مدل می ۱۱ نام دارد و از قوی ترین پردازنده اسنپدراگون۸۸۸ بهره گرفته و قادر است ۵۵ درصد سریع تر از نمونه های موجود در بازار عمل کند. می ۱۱ اواخر دی ماه امسال با قیمت پایه ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از سایت «The Verge »، شرکت چینی شیاومی اولین پرچمدار خود را برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد؛ گوشی شیاومی Mi ۱۱ دارای طراحی اصلاح شده و مشخصات پیشرفته ای  می باشد و به نظر می رسد، سکان دار گوشی های برتر اندرویدی در ۲۰۲۱  خواهد بود. این گوشی قدرتمند از جدیدترین تراشه کوالکام بهره گرفته است و در مقایسه با مدل های قبلی، تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در ادامه  گزارش، به بررسی ویژگی های متمایز کننده این گوشی قدرتمند خواهیم پرداخت.

نمایشگر این مدل ۶.۸۱ اینچی با  ابعاد ۹ × ۷۴.۸ × ۶۲.۵ میلی‌متر  است و تاحدودی از مدل قبلی بزرگتر است. تراکم پیکسل نمایشگر می اا برابر با ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ می باشد وقادر است ۱.۵۰۰ نیت روشنایی تبدیل کند. جالبتر اینکه وضوح ۳۲۰۰x۱۴۴۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر OLED جدید است و به ویژگی های ضروری مدل های اخیر تبدیل شده اند

طراحی ساختار فیزیکی می ۱۱ در مقایسه با مدل قبلی دارای دو تغییر کوچک در خمیدگی کامل لبه ها و کاهش ضخامت بدنه است که البته بسیار به چشم نمی آیند. دوربین سلفی همچنان در حفره گوشه سمت چپ تعبیه شده است  و به نظر می رسد شیاومی قصد دارد این طراحی  را در مدل های آینده نیز تکرار کند. اما از سوی دیگر، پشت گوشی این مدل تغییرات قابل ملموس تری را دارا می باشد به گونه ای که در مقایسه با مدل قبلی، حالت مربعی بیشتری را  به خود گرفته است. این محصول در رنگ بندی متنوعی (مشکی، آبی روشن، آبیِ‌تیره، بنفش و قهوه‌ای) عرضه خواهد شد.

نمایشگر این مدل ۶.۸۱ اینچی با  ابعاد ۹ × ۷۴.۸ × ۶۲.۵ میلی‌متر  است و تاحدودی از مدل قبلی بزرگتر است. تراکم پیکسل نمایشگر می اا برابر با ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ می باشد وقادر است ۱.۵۰۰ نیت روشنایی تبدیل کند. جالبتر اینکه وضوح ۳۲۰۰x۱۴۴۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر OLED جدید است و به ویژگی های ضروری مدل های اخیر تبدیل شده اند. شیائومی برای محافظت از این صفحه‌ نمایش می ۱۱، جدیدترین محافظ صفحه موجود با نام گلس Victus را به خدمت گرفته است. این محافظ در مقایسه‌ با نمونه های قبلی  دربرابر خط‌ و خش دو برابر و در برابر ضربه ۱/۵ برابر مقاوم‌تر است.

کلیدی ترین  بخشی که تغییرات بسیار زیادی را شاهد بوده است، تراشه پردازنده۵ نانومتری،   می ۱۱ است که به اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. پردازنده کوالکام ۵۵ درصد سریع تر و قوی تر از مدل قبلی عمل خواهد کرد؛ این پردازنده با رم LPDDR۵  و حافظه‌ی UFS ۳.۱،   مجموعه بی نظیر و فوق قوی را به ارمغان می آورند

شیاومی می ۱۱ همانند نمونه های مدرن اندرویدی موجود در بازار، از چینش مربعی دوربین های پشت پیروی کرده است. دوربین سلفی دارای حسگر ۲۰ مگا پیکسلی است که با یک  حسگر ۱۰۸ مگا پیکسلی با قابلیت  لرزش‌گیر اپتیکال،   یک حسگر اولتراواید ۱۳ مگا پیکسلی و یک حسگر ۵ مگا پیکسلی ماکرو در پشت گوشی تکمیل شده است. لازم به ذکر است که حسگر اولتراواید دارای دیافراگم  f/۱.۸۵ می باشد که تجربه عکاسی و فیلم برداری لذت بخشی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

اما مهم ترین و در عین حال کلیدی ترین  بخشی که تغییرات بسیار زیادی را شاهد بوده است، تراشه پردازنده۵ نانومتری،   می ۱۱ است که به اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. پردازنده کوالکام ۵۵ درصد سریع تر و قوی تر از مدل قبلی عمل خواهد کرد؛ این پردازنده با رم LPDDR۵  و حافظه‌ی UFS ۳.۱،   مجموعه بی نظیر و فوق قوی را به ارمغان می آورند. سیستم عامل می ۱۱ با  پوسته‌ی MIUI ۱۲.۵  و پردازنده گرافیکی  Adreno ۶۶۰ با سرعت هرچه تمام تر، گیم و سایر برنامه ها را اجرا خواهند کرد. حافظه داخلی  مدل  ۱۲۸ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم یا ۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم یا ۲۵۶ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت رم برای مدل Special Edition خواهد بود.
گفتنی است، باتری لیتیومی  پلیمری می ۱۱ دارای توان ۴.۶۰۰ میلی آمپری است که قابل تعویض نبوده و به‌ صورت سیمی با توان ۵۵ وات و به‌ صورت بی‌سیم با توان ۵۰ وات قابل شارژ خواهد بود. البته همانطور که قبلا در رسانه ها اعلام شد، شیاومی ۱۱ با شارژر عرضه نخواهد شد و کاربران می بایست به صورت جداگانه سیم شارژر را تهیه نمایند. لازم به ذکر است که این مدل از  فست شارژ ۴+، شارژ معکوس ۱۰ وات و  پاور دلیوری نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از سایر امکانات این مدل می توان به پشتیبانی از فناوری  ۵G و WiFi ۶، بلوتوث ۵.۲ و  بلندگوهای استریو توسعه‌ داده‌ شده با توان صدای ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز، حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌ سنج،   ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و  قطب‌نما  و پشتیبانی از USB Type-C ۲.۰  و پشتیبانی از دو سیم کارت  اشاره کرد.

شیاومی می ۱۱ همانند نمونه های مدرن اندرویدی موجود در بازار، از چینش مربعی دوربین های پشت پیروی کرده است. دوربین سلفی دارای حسگر ۲۰ مگا پیکسلی است که با یک  حسگر ۱۰۸ مگا پیکسلی با قابلیت  لرزش‌گیر اپتیکال،   یک حسگر اولتراواید ۱۳ مگا پیکسلی و یک حسگر ۵ مگا پیکسلی ماکرو در پشت گوشی تکمیل شده است

قوی ترین مدل می ۱۱ که  Special Edition  نام دارد و مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است با قسمت ۷۱۹ دلار عرضه خواهد شد؛ اما برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی  برابر با ۶۱۲ دلار خواهد بود و  نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برابر یا ۶۵۷ دلار عرضه خواهد شد. این مدل قرار است اواخر دی ماه امسال به بازار عرضه شود.

کد خبر: ۶۴٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha