۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
۹۸ درصد جمعیت حاشیه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

۹۸ درصد جمعیت حاشیه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند

همدان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت حاشیه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند که این عدد در کشور ۵۰ درصد و در استان همدان ۷۶ درصد است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب همدان، سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه آب پایدار ۱۱روستای نزدیک به شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر که از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل بودند تامین شده است، گفت: نیمه نخست امسال حفر و تجهیز ۲۸ حلقه چاه، اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، اجرای ۴۰کیلومتر خط انتقال، ساخت ۷۳۰ متر مکعب مخزن، اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب و بازسازی ۱۱ دهنه چشمه و قنوات عملیاتی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: همچنین در زمینه کلرزنی ۱۰۰ روستا تحت پوشش قرادادهای مربوطه رفتند تا این روستاها را در بحث سیستم های نوین کلرزنی ایمن کنیم.

وی بابیان اینکه در گذشته همدان از استانهای تحت تنش آبی بود اما اوضاع بهبود یافته است؛ به بازسازی و اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ باب مخزن در حوزه روستایی و ۱۰۰ باب مخزن در حوزه شهری شستشو شد.

حسینی بیدار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب گفت: ظرفیت تولید آب در متوسط استان همدان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی به کیفیت آب در استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان همدان شرکت آب و فاضلاب  یک آزمایشگاه معتمد محیط زیست دارد که کیفیت آب را بررسی می کنند.

وی تاکید کرد: هیچ یک از روستاهای تحت پوشش در شهر همدان مشکل آب ندارند ضمن اینکه شبکه تصفیه خانه روستای «سیمین» نهایی شده و در بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان جمعیت تحت  پوشش شبکه فاضلاب همدان را ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت حاشیه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند که این عدد در کشور ۵۰ درصد و در استان همدان ۷۶ درصد است.

 

کد خبر: ۶۴٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha