۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
ماسک‌های غیر استاندارد در بازار جمع آوری می‌شود
رئیس اتاق اصناف تهران:

ماسک‌های غیر استاندارد در بازار جمع آوری می‌شود

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران، از جمع آوری ماسک‌های غیر استاندارد موجود در بازار از ابتدای هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار، قاسم نوده فراهانی با اشاره به ساماندهی بازار ماسک افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت با حضور در سطح شهر، خواربار فروشی ها، واحدهای عرضه کننده تجهیزات پزشکی و سوپرمارکتها، ماسک‌های غیراستاندارد که مورد تایید سازمان غذا و دارو و ستاد مقابله با کرونا نباشند، جمع آوری خواهند شد.

وی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، منظور از ماسک استاندارد، ماسک‌های تولید شده با ماشین و دارای پارچه ملتبلون (پارچه‌ای مخصوص به عنوان فیلتر که بین لایه درونی و بیرونی ماسک واقع شده) هستند که در غیر این صورت ماسک از واحد صنفی جمع آوری می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به خودکفایی تولید ماسک، یک ماه پس از شیوع بیماری کرونا در کشور ادامه داد: پس از نیاز کشور به ماسک، برخی تولید کنندگان اقدام به تولید ماسک غیراستاندارد کردند که این موضوع سبب شکایت مردم شد به همین دلیل با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان غیر استاندارد برخورد خواهد شد.

نوده فرهانی با اشاره به ثبت مشخصات تولیدکنندگان استاندارد در سامانه جامع تجارت گفت: عرضه کنندگان، باید ماسک را از سامانه جامع تجارت و از تولیدکنندگان مورد تایید خریداری و حتما فاکتور رسمی خرید دریافت کنند.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده بازرسان اصناف و صمت به سطح شهر و واحدهای عرضه کننده ماسک مراجعه خواهند کرد و در صورت مشاهده ماسک بدون استاندارد، آن کالا را جمع آوری و واحد متخلف را به تعزیرات معرفی خواهند کرد.

کد خبر: ۶۴٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha