۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
تامین زمین ارزان برای سازندگان، مولفه اصلی کاهش قیمت مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تامین زمین ارزان برای سازندگان، مولفه اصلی کاهش قیمت مسکن

پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت‌ مسکن در گروی تخصیص یارانه دولتی به این حوزه است، گفت: دولت به منظور کاهش قیمت خانه باید زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان و تعاونی‌های مسکن قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت، با اشاره به تاثیر برقراری تعادل در عرضه و تقاضا در کاهش قیمت مسکن گفت:مسکن همواره در ایران کالای سرمایه‌ای بوده و امروز بیش از ۳۰ درصد از درآمد و هزینه خانوارها صرف اجاره و یا اقساط مسکن می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت‌ مسکن در گروی تخصیص یارانه دولتی به این حوزه است، ادامه داد: تا زمانی که دولت به حوزه مسکن یارانه اختصاص ندهد، قیمت‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد؛ منظور از یارانه پرداخت پول نبوده بلکه دولت باید زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان و تعاونی‌های مسکن قرار دهد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی، افزود: در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی دستخوش تغییرات بسیاری قرار گرفته و دلال‌ها و سودجوها  قیمت مصالح را غیرواقعی کردند به نحوی که در برخی از موارد مصالح با دو برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد.

پاک فطرت تاکید کرد: افزایش تسهیلات در حوزه مسکن، ارائه زمین ارزان قیمت به سازندگان و نظارت بر مصالح ساختمانی موجب رونق تولید، متعادل‌تر شدن قیمت مسکن و افزایش تمایل مردم برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود؛ امروز قشر ضعیف جامعه در بحث تامین مسکن با مشکل جدی مواجه هستند از این رو مجلس به خوبی به این حوزه ورود کرده و در صورت تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن و عملیاتی شدن آن شاهد کاهش قیمت خانه خواهیم شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تاثیر بورس مسکن بر قیمت خانه تصریح کرد: معتقدم بورس مسکن تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت اما می‌تواند تا حدودی این حوزه را ساماندهی کند، البته در حال حاضر بورس در وضعیت خوبی قرار نداشته و متولی مشخصی برای پاسخ به مشکلات آن وجود ندارد، بر همین اساس مجلس باید بر بورس و بازار سرمایه نظارت کند و در صورت نیاز نسبت به اصلاح قوانین مربوطه، اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاثیر اصلی بر قیمت خانه با تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۶۴٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha