۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کاهش ۲۱ درصدی مصرف بنزین در اصفهان/ مصرف گازوئیل ۳درصد افزایش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

کاهش ۲۱ درصدی مصرف بنزین در اصفهان/ مصرف گازوئیل ۳درصد افزایش یافت

اصفهان- صادقیان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از کاهش بیش از ۲۱ درصدی مصرف سوخت بنزین در این استان خبر داد.

حسین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین برآورد صورت گرفته از مصرف سوخت در اصفهان اظهار داشت: روزانه بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار خودروی نفت‌کش در اصفهان نسبت به جابجایی سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف اقدام می‌کنند.

وی افزود: سوخت تولید شده در استان اصفهان به دیگر استان‌ها از جمله چهار محال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی و ... توزیع می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه مصرف سوخت با کاهش رو به رو بوده‌ایم، ابراز داشت: بر این اساس مصرف بنزین در استان اصفهان در سال جاری بیش از ۲۱ درصد کاهش یافته است.

مصرف مازوت در اصفهان ۸۷ درصد کاهش یافت
وی همچنین به کاهش بیبش از ۴۲ درصدی مصرف نفت سفید در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این در حالی است که مصرف گازوئیل در استان بیش از سه درصد افزایش داشته است.

صادقیان در ادامه به کاهش ۸۷.۴ درصدی مصرف مازوت در استان اصفهان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تشدید آلاینده‌های جوی منجر به کاهش مصرف این سوخت در نیروگاه‌ها شد.

وی به فعالیت ۳۰۰ جایگاه پمپ بنزین و ۱۶۳ جایگاه سوخت سی ان جی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی در استان اصفهان دارای ۱۲ ناحیه است که این نواحی به شهروندان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با تاکید بر استانداردسازی همه جایگاه‌های سوخت در استان اصفهان ابراز داشت: بازدید روتین توسط ناظران شرکت ملی پخش فرآورد ه‌های نفتی و اداره استاندارد از این جایگاه‌ها انجام می‌شود.

لزوم توجه به دوگانه سوز کردن خودروها در اصفهان
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه دارندگان خودروی بنزینی در استان اصفهان برای استفاده از طرح دوگانه سوز کردن خودروها با همت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: قرار است در این طرح یک میلیون و  هزار خودرو دوگانه سوز شوند که سهم استان اصفهان نیز در این زمینه قابل توجه است.

صادقیان تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام و نوبت گیری به سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه سوز کشور به آدرس WWW.gcr.niopdc.ir مراجعه کرده و یا با استفاده از مرورگرهای تلفن همراه هوشمند، تبلت و یا رایانه‌های خانگی برای اتصال به این صفحه اقدام کنند.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی‌های عمومی و وانت بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند خیلی ساده در این سامانه ثبت نام کنند، نوبت بگیرند و وضعیت درخواستشان را بررسی کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در خصوص استفاده از سامانه جامع خودروهای دوگانه سوز کشور افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام در این سامانه تنها مجاز به ثبت خودروهایی هستند که سند آنها با کد ملی خودشان به ثبت رسیده است، بر این اساس در گام اول باید حداقل یک خودرو را از طریق گزینه «ثبت وسیله نقلیه» اضافه شود، اگر خودرو ثبت شده مجاز به دریافت خدمات دوگانه سوز باشد، در این قسمت وضعیت «تائید شده» دریافت  و متقاضی می‌تواند به صورت آنلاین برای خودرو نوبت بگیرد.

علیپور گفت: برای دریافت نوبت متقاضیان باید گزینه‌ای با همین عنوان را برای خودروی تعیین شده انتخاب کنند، باید توجه داشت که اگر مشخصات خودرو صحیح و در گروه خودروهای عمومی وانت بار و تاکسی باشد، شامل طرح تبدیل به خودروی گازسوز می‌شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان و به ویژه وانت‌بارها و رانندگان تاکسی باید توجه داشته باشند که اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروها رایگان است و می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد خانواده داشته باشد.

کد خبر: ۶۴٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha