۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
زنجان جزو ۱۰ استان معدنی کشور است/ ظرفیت استخراج معادن ۱.۳ میلیون تن
رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صمت زنجان:

زنجان جزو ۱۰ استان معدنی کشور است/ ظرفیت استخراج معادن ۱.۳ میلیون تن

زنجان- درگاهی، رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صمت زنجان، با بیان اینکه زنجان جزو ۱۰ استان معدنی کشور است، گفت: در حدود ۳۴۰ فقره پروانه بهره برداری معدنی صادر شده است. 

رضا درگاهی در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، یکی از راهکارهای مهم هدایت سرمایه گذاری به سمت ایجاد واحدهای صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است. 

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو ۱۰ استان معدنی کشور است، اظهار کرد: در حدود ۳۴۰ فقره پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده است. 

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صمت زنجان با بیان اینکه  همچنین حدود ۲۴۰ پروانه بهره برداری صنایع معدنی صادر شده است، گفت: ۷۹ فقره مجوز پروانه بهره برداری در زمینه شمش روی فرآورده های آهن و کنسانتره سرب و روی است. 

درگاهی تاکید کرد: در خصوص واحدهای فرآوری آهن در حال حاضر سه واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند. 

وی ظرفیت استخراج معادن زنجان را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این آمار استخراج نشان می دهد خام فروشی دراین حوزه صورت نمی گیرد. 

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صمت زنجان ابراز داشت: واحدهای تولید کننده روی برای تهیه و تامین قسمتی از ماده معدنی خود علاوه بر این که از سهمیه معدن انگوران استفاده می کنند نسبت به واردات از کشورهای ترکیه اقدام می کنند.

کد خبر: ۶۳٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha