۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
جزئیات تراکنش‌های اینترنتی در متن پیامک‌های رمز دوم پویا درج می‌شود
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

جزئیات تراکنش‌های اینترنتی در متن پیامک‌های رمز دوم پویا درج می‌شود

طرح درج جزئیات تراکنش‌های اینترنتی در پیامک رمز دوم پویا از امروز ۸ دی‌ ماه با توجه به اعلام بانک مرکزی اجرایی می‌شود و با تغییر هر ی از جزئیات رمز ارسال شده دیگر معتبر نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از امروز از امروز ۸ دی‌ ماه پیامک‌های ارسالی رمز دوم پویا حاوی جزئیات کامل تراکنش شامل نوع تراکنش، مبلغ تراکنش و دریافت کننده وجه خواهد بود.

بر اساس درج جزئیات تراکنش‌های اینترنتی، رمز دوم پویای دریافتی در بازه زمانی محدود و فقط برای همان تراکنش درخواستی معتبر بوده و از تاریخ ۱۰ دی‌ماه در صورتی‌که هریک از اقلام تراکنش (نوع، مبلغ و دریافت کننده وجه) تغییر کند، رمز دریافت شده معتبر نبوده و تراکنش انجام نخواهد شد.

این طرح که از تیر ماه ۹۹ در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود امروز پس از گذشت تقریبا ۶ ماه در شبکه بانکی کشور اجرایی می‌شود.

این طرح ابتدا به صورت ارسال رمز دوم پویا صورت می‌گرفن و پیاده‌سازی رمز دوم پویا از ۱۴ دی‌ماه سال گذشته  در شبکه بانکی کشور اجرا شده بود. طرحی که بر اساس اعلام بانک مرکزی تاکنون با اجرای آن آمار تراکنش‌های مشکوک بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است

پیش از اجرایی شدن این طرح پس از فشردن دکمه درخواست رمزدوم پویا پیام متنی که در آن فقط رمز دوم پویا و مدت اعتبار آن مشخص شده، برای مخاطب ارسال می‌شد؛ اما این پیام با توجه به اینکه طول دوره زمانی ۱۲۰ ثانیه‌ای برای استفاده از رمز دوم پویا در نظر گرفته شده ممکن است مورد سواستفاده قرار گیرد حال باتغییراتی که در متن پیامک ایجاد شده و با قید جزئیات بیشتری از تراکنش، درخواست کنندگان رمز پویا می‌توانند از صحت تراکنش خود مطمئن شوند.

کد خبر: ۶۳٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha