۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
ضرورت مدیریت مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان/ فعالیت دستگاه‌ها رصد می‌شود
در نشستی مطرح شد؛

ضرورت مدیریت مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان/ فعالیت دستگاه‌ها رصد می‌شود

سمنان- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت مدیریت مصرف انرژی در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با تشکیل کمیته تخصصی، فعالیت دستگاه‌ها در این زمینه رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه منصوری بعدازظهر دوشنبه در جلسه بهینه‌سازی مصرف انرژی به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در فصل سرما و برودت هوا باید میزان مصرف انرژی را مدیریت کنیم، اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی باید در دستگاه‌های اجرایی فرهنگ‌سازی شود.

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف و فعالیت دستگاه‌ها در این زمینه رصد می‌شود، تصریح کرد: تشکیل کمیته تخصصی در سطح استان و شهرستان‌ها برای تحقق این امر در دستور کار قرار دارد.

نصب دماسنج در محیط‌های اداری
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با اشاره به محدودیت منابع و میزان بهره‌برداری خاطرنشان کرد: این مسئله ضرورت کنترل میزان مصرف را صد برابر افزایش می‌دهد و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

منصوری بابیان اینکه استفاده از دماسنج برای کنترل دمای محیط در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد، یادآور شد: از ظرفیت رسانه‌های استان سمنان برای راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای مدیریت مصرف انرژی نیز بهره‌برداری خواهد شد.

فرهنگ‌سازی برای مدیریت مصرف انرژی
مدیرعامل شرکت ملی گاز استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: در فصل سرما و افزایش برودت هوا، میزان مصرف گاز در کشور نیز افزایش‌یافته و به‌منظور پیشگیری از مشکلات بعدی، می‌بایست مدیریت بهینه مصرف گاز در همه‌ی زمینه‌ها به‌صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

علیرضا اعوانی با اشاره به اینکه لازمه مدیریت مصرف انرژی این است که بدانیم انرژی چه میزان تولیدشده و چه میزان مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: شدت و مدت سرما و برودت هوا، سبب تغییر در مصرف گاز و درنتیجه برهم زدن تعادل در مصرف گاز خواهد شد.

 ‌وی افزود: شرکت ملی گاز بر اساس برنامه‌های سال گذشته تاکنون در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد توازن در مصرف سوخت و به‌کارگیری شیوه‌های کاهش مصرف تلاش کرده است تا بتواند مصرف را به حداقل ممکن برساند ‌که مدیریت مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع سیمان و گچ و سایر مصارف ازجمله این اقدامات بوده است.

ثبت رکورد ۸۱۷ میلیون مترمکعب مصرف گاز در کشور
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بابیان اینکه در سال جاری شاهد مصرف بی‌رویه گاز در کشور هستیم، یادآور شد: این امر به‌گونه‌ای است که ثبت رکورد ۸۱۷ میلیون مترمکعب به‌عنوان‌ هشدار و زنگ خطر جدی در مصرف گاز در کل کشور به شمار می‌رود. ‌

 اعوانی از اجرای طرح ملی مدیریت مصرف سوخت موتورخانه‌ها خبر داد و گفت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی با به‌کارگیری روش‌های مدیریت بهینه مصرف، صرفه‌جویی در مصرف گاز را در دستور کار قرار دهند.

زمستان سرد و سختی در پیش رو است
 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این جلسه بابیان اینکه مصرف صحیح انرژی برق و تغییر رفتار نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است، اظهار داشت: فرهنگ مدیریت بهینه در مصرف انرژی باید در جامعه نهادینه شود.

سید محمد موسوی با تأکید بر اینکه افزایش سرما در کشور، افزایش مصرف انرژی را به دنبال دارد، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، زمستان سخت و سردی را پیش رو خواهیم داشت، در صورت بی‌توجهی به مصرفبهینه انرژی، ممکن است در تأمین انرژی برق و گاز وضعیت بحرانی را شاهد باشیم.

وی بابیان اینکه محدودیت و پیکی در تأمین، توزیع، انتقال و حتی مصرف برق نداریم، ابراز کرد: در حال حاضر مصرف بی‌رویه گاز و محدودیت منابع نگرانی مسئولان است که اگر این مصرف بی‌رویه در کشور افزایش یابد، ممکن است به قطع گاز در نیروگاه‌ها و ایجاد اخلال در تولید برق شود.

ضرورت اصلاح روند مصرف انرژی در استان
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تأکید بر اینکه زیاده‌روی در مصرف انرژی حتی تا چهار برابر نرم جهانی در سطح کشور به چشم می‌خورد، تصریح کرد: به دلیل محدودیت منابع لازم است درروند مصرف انرژی اصلاحاتی انجام شود.

موسوی زاده افزود: با توجه به اینکه ما زیاده‌روی مصرف انرژی راداریم متعاقب آن دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی نیز در راستای کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تدوین‌شده است ‌که می‌بایست اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم انجام شود.

وی هوشمند سازی دستگاه‌های کنترل‌کننده انرژی را یکی از اقدامات مهم در این راستا دانست و گفت: خاموش کردن روشنایی معابر اضافی و حذف روشنایی پارک و فضای سبز در ساعات ممنوعیت تردد و حذف روشنایی کمربندی‌ها و جاده‌ها با استعلام از اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، همراه با توجه به عدم خاموشی روشنایی جاده‌ها در مناطق حادثه خیر و همچنین اقدامات تشویقی برای صنایع به سمت کاهش مصرف، بدون اینکه به تولید لطمه وارد شود ازجمله اقدامات شرکت توزیع برق در راستای مدیریت مصرف انرژی برق است.

کد خبر: ۶۳٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha