۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
اجرای طرح «پایش و بازرسی مصرف گاز ادارات» توسط شرکت گاز همدان
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در گفتگو با بازار خبر داد:

اجرای طرح «پایش و بازرسی مصرف گاز ادارات» توسط شرکت گاز همدان

همدان - فیاض، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از اجرای طرح «پایش و بازرسی مصرف گاز ادارات» توسط شرکت گاز همدان خبر داد و گفت: این طرح با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی انجام و میزان مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی بررسی می شود.

عبدالله فیاض در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاکنون برای ۹۹.۸ درصد از خانوارهای روستاهای استان همدان ظرفیت گازدار بودن مهیّا شده است، عنوان کرد: طی ۹ ماهه سال جاری اجرای شبکه تغذیه و توزیع ۱۴۷ کیلومتر (۱۴۵ کیلومتر در شهرها و ۲.۵ کیلومتر در روستاها)، نصب دو هزار و  ۶۲۰ انشعاب (یک هزار و ۵۸۰ انشعاب شهری و یک هزار و ۴۰ انشعاب روستایی)، پذیرش ۹ هزار و ۹۲۹ اشتراک (۶ هزار و ۳۲۹ اشتراک شهری و سه هزار و ۶۰۰ اشتراک روستایی)، مشترک شدن ۱۸۵ واحد صنعتی، کشاورزی جزء یا عمده به انجام رسیده است.

یک هزار و ۳۳ روستا در استان همدان از منابع گازی بهره مند هستند و گازدار کردن یک روستا و تعداد ۴۰ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت در استان همدان نیز هم اکنون در دست اجرا و برنامه قرار دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۷۴ روستا در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، یک هزار و ۳۳ روستا در استان همدان از منابع گازی بهره مند هستند و گازدار کردن یک روستا و تعداد ۴۰ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت در استان همدان نیز هم اکنون در دست اجرا و برنامه قرار دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: شرکت گاز استان همدان در زمینه تشکیل کارگاه آموزشی تعمیرات کنتور با سازمان فنی و حرفه ای استان همدان قرارداد همکاری داشته و کارگاه های مربوطه در این زمینه فعال است.

لزوم مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی توسط مشترکین
فیاض با اشاره به اینکه پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در صورت ارائه به امور پژوهش مشترکین شرکت گاز بررسی و پس از تایید حمایت خواهند شد، عنوان کرد: از دغدغه های شرکت گاز استان همدان به خصوص در ایام سرد سال مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی توسط مشترکین است.  

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص طرح پایش و بازرسی مصرف گاز ادارات توسط شرکت گاز نیز عنوان کرد: طرح مذکور از سوم دی ماه آغاز شده و هم اکنون نیز در حال اجرا است.

فیاض افزود: این طرح با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی انجام و میزان مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی بررسی می شود.

لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد

وی گفت: با اجرای این طرح و در مرحله بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مصرف گاز در سطح استان همدان طی ۹ ماهه سال جاری ۱۱.۵ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، اظهار کرد: مصرف گاز در بخش خانگی ۳۲ درصد است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در بخش تجاری ۲۹.۵ درصد، در بخش صنعتی ۱۰ درصد، در بخش نیروگاهی ۲۷ درصد و در سایر بخش‌ها ۱.۵ درصد بوده است، گفت: محدودیت مصرف نیروگاه و صنایع عمده از طریق دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام می‌شود و شرکت گاز استان همدان فقط مجری است.

کد خبر: ۶۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha